15 mikrofonów pojemnościowych na każdy budżet

0

Jakiś czas temu wspominaliśmy o zestawieniu 15 mikrofonów do domowego studia muzycznego, opublikowanym przez znaną sieć Sweetwater. Tym razem opracowaliśmy dla Was nasz przegląd najciekawszych obecnie mikrofonów na rynku, skupiając się na początek na wielkomembranowych mikrofonach pojemnościowych w różnych przedziałach cenowych.

* Kolejność w zestawieniu: od najdroższego do najtańszego modelu.

Jeden z najbardziej udanych przykładów innowacji technicznej w konstrukcji mikrofonów pojemnościowych na przestrzeni ostatnich kilku lat. Niebywale detaliczny i naturalny dźwięk, ekstremalnie niskie szumy i najwyższy poziom wykonania odzwierciedlone są w cenie tego mikrofonu. Z budżetowej półki tego producenta wciąż polecić można popularne modela AT2020 czy AT2035.

Cena ok. 13.500 PLN

Dystrybucja: konsbud-audio.pl


Jedna z tańszych propozycji w ofercie rosyjskiego producenta przyciąga uwagę nie tylko wyglądem, ale i świetnymi właściwościami brzmieniowymi. Polecany zarówno do wokali, instrumentów akustycznych, w tym perkusyjnych, a także wzmacniaczy gitarowych i basowych. W komplecie zakładany tłumik – 20 dB.

Cena: ok. 5.500 PLN

Dystrybucja: musictoolz.pl


Nowatorski mikrofon pojemnościowy o zmiennej charakterystyce i możliwości zdalnej kontroli za pomocą aplikacji Polar Designer. Stworzony przez grupę byłych inżynierów AKG wielozadaniowy, austriacki scyzoryk do profesjonalnych zastosowań. Dostępny także uproszczony model OC18, wyłącznie kardioidalny, bez zdalnej kontroli, w cenie niecałych 3 tysięcy zł.

Cena: ok. 4.700 PLN

Dystrybucja: essaudio.pl


Wciąż produkowana, na bieżąco udoskonalana wersja jednego z największych studyjnych klasyków. Mikrofon równie często stosowany do wokali, jak i np. perkusyjnych overheadów czy instrumentów dętych. Pięć różnych opcji kierunkowych (omni, węższa lub szersza kardioida, hiperkardioida, ósemka) można również łączyć ze sobą dla uzyskania aż 9 charakterystyk. Do tego trzy warianty redukcji poziomu (-6, -12 i -18 dB) oraz punktu odcięcia filtra górnoprzepustowego (40, 80, 160 Hz).

Cena: ok. 3.800 PLN

Dystrybucja: essaudio.pl


Studyjny evergreen jeśli chodzi o wokale i nagrania lektorskie, stosowany na co dzień przez zawodowców na całym świecie. Można powiedzieć, że niemiecka marka Neumann jest gwarancją niezawodności, jakości i profesjonalnych rezultatów, a ten model dostarcza to wszystko w stosunkowo niewygórowanej cenie. Warto też zwrócić uwagę na wyższy model TLM 103.

Cena: ok. 2.600 PLN

Dystrybucja: aplauzaudio.pl


Zaskakująco przystępny cenowo mikrofon brytyjskiej produkcji o stylowym wyglądzie, ale też wybitnym w swojej klasie cenowej, uniwersalnym brzmieniu. Przełączana charakterystyka kierunkowa (kardioida, omni oraz ósemka), pad -10 lub -20 dB oraz filtr górnoprzepustowy na 80 Hz dodatkowo rozszerzają jego zastosowanie. Polecamy też nieco tańszy model Origin bez zmiennej charakterystyki.

Cena: ok. 1.500 PLN

Producent: www.astonmics.com


Marka Warm Audio cieszy się bardzo dobrą opinią i uznaniem jako solidny pomost pomiędzy budżetową a profesjonalną półką sprzętu studyjnego. Model WA-47jr to doskonały wstęp do oferty mikrofonów tej firmy, od samego początku dostarczający bardzo dobrych wrażeń i parametrów. Pad -10 dB, filtr Lo-cut na 70 Hz oraz wybór kierunkowości (kardioida, omni, ósemka) czynią z niego wszechstronne narzędzie do każdego studia.

Cena: ok. 1.400 PLN

Dystrybucja: audiostacja.pl


Marka Shure ceniona i kojarzona jest głównie z nieśmiertelnymi mikrofonami dynamicznymi, ale i w dziedzinie „pojemników“ potrafi zaoferować ciekawe rozwiązania, a SM27 to właśnie jedno z nich. Dość wyrównane pasmo zapewnia dobrą reprodukcję większości źródeł, a pad – 15 dB oraz wyjątkowo wytrzymała konstrukcja zapewnią mu przetrwanie także w warunkach scenicznych.

Cena: ok. 1.200 PLN

Dystrybucja: polsound.pl


Od lat popularny wybór wśród wielu domowych, jak i profesjonalnych studiów nagrań. Chwalony za niskie szumy oraz znakomity stosunek jakości dźwięku do ceny. Uwaga: jego precyzyjne górne pasmo może czasami okazać się zbyt ostre przy nagraniach wokalu w języku polskim ze względu na duże nawarstwienie sybilantów.

Cena: ok. 1.100 PLN

Dystrybucja: audiostacja.pl


Wieloletni bestseller sE Electronics wciąż trzyma swoją wartość, zapewniając doskonałe osiągi i niezawodną konstrukcję w przedziale cenowym do 1000 zł. A jeśli oprócz standardowej kierunkowości kardioidalnej chcielibyśmy mieć możliwość wyboru także ósemki lub omni, możemy dołożyć ok. 300-400 zł do modelu sE2300.

Cena: ok. 900 PLN

Dystrybucja: audiostacja.pl


Trudno wybrać z oferty Sontronics jeden mikrofon szczególnie godny polecenia – większość z nich będzie udanym zakupem. Wybraliśmy więc ten o najkorzystniejszym stosunku ceny do jakości, który oprócz bardzo przyzwoitego brzmienia i solidnej konstrukcji oferuje w pakiecie porządny kosz, pop-filtr, a nawet kabel XLR.

Cena: ok. 890 PLN

Dystrybucja: audiotechpro.pl


Po bardzo rozbudowanych (i nie najtańszych) modelach LCT 940, 840, 640 TS i 540 SUBZERO, a także wciąż bardzo wszechstronnym, ale już bardziej przystępnym cenowo LCT 441 FLEX, firma Lewitt pewnym krokiem weszła w segment dla początkujących i średniozaawansowanych z bardzo prostymi, lecz mimo to brzmieniowo bezkompromisowymi modelami LCT 440 PURE i 240 PRO. Warto je wypróbować!

Cena: ok. 600 PLN

Dystrybucja: megamusic.pl


Żelazny punkt katalogu mikrofonów AKG z budżetowej serii Perception. Nie bez powodu pozostający w ofercie firmy od wielu lat i wciąż cieszący się zaufaniem realizatorów, muzyków czy podcasterów – nie tylko tych zupełnie początkujących. To z pewnością jeden z lepszych wyborów na początek przygody z nagrywaniem.

Cena: ok. 400 PLN

Dystrybucja: essaudio.pl


Jedna z najnowszych propozycji marki Stagg w dziedzinie mikrofonów potrafi zadziwić brzmieniem, które łudząco przypomina jedną ze znanych, studyjnych ikon z pułapu profesjonalnego! Nietuzinkowy wygląd łączy w sobie nawiązania do klasyki z nowoczesnym i minimalistycznym designem. W tej cenie to prawdziwy hit.

Cena: ok. 370 PLN

Dystrybucja: www.fxmusic.com.pl


15Soundsation Voxtaker 100 

Testowany przez nas w zestawieniu z mikrofonami USB (ponieważ sam również występuje też w takiej wersji) wykazał się neutralnym, przejrzystym pasmem i stosunkowo niedużymi szumami własnymi, co w tej klasie cenowej jest wystarczającą rekomendacją do zakupu. Dodatkowym plusem może być dołączony, praktyczny pop-filtr, zakładany bezpośrednio na mikrofon.

Cena: ok. 300 PLN

Dystrybucja: www.fxmusic.com.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here