Perkusja hybrydowa: Od studia na scenę! cz.IV

0

Jak przenieść brzmienie naszego zestawu perkusyjnego, nad którym pracujemy w studiu muzycznym, na scenę? Zapraszamy do kolejnej publikacji na temat zestawów hybrydowych.

Na początku przypominamy Wam o naszych trzech wcześniejszych publikacjach, w których przedstawialiśmy przykłady rozwiązań hybrydowych w zestawach perkusyjnych, w gatunkach takich jak Pop i Muzyka elektroniczna oraz Rock i Metal:

Tak naprawdę mieliśmy zaplanowany ten cykl na wyżej przedstawione trzy publikacje aby pokazać Wam że perkusyjne zestawy hybrydowe występują dziś w praktycznie każdym gatunku muzycznym.

Jednak kiedy go kończyliśmy, Roland wypuścił ciekawy cykl materiałów video, w którym dwóch świetnych bębniarzy – Joe Clegg, perkusista i dyrektor muzyczny Ellie Goulding i Adam Marcello, dyrektor muzyczny i perkusista Katie Perry – pokazują jak pracują nad brzmieniem w swoim studiu aby przenieść go potem na scenę i koncerty na żywo.

Omawianie całego procesu mija się z celem, bo poniższe materiały zostały świetnie opracowane i bardzo szczegółowo przedstawiają cały proces pracy ich pracy. Oczywiście każdy z Was może mieć swój ale dla osób które dopiero zaczynają przygodę z zestawami hybrydowymi i elektroniką poniższy cykl może być bardzo istotnym źródłem inspiracji.

Całość została podzielona na dziewięć odcinków, więc zapraszamy was do oglądania:

1. Opracowywanie potrzebnego brzmienia

W tym filmie Joe Clegg i Adam Marcello (dyrektor muzyczny i perkusista Katie Perry) przyglądają się strukturze nagranego utworu i rozpoznają poszczególne partie, które perkusista może wykonać przy użyciu zestawu hybrydowego, zwłaszcza w sytuacji w której nie ma możliwości zabrania dodatkowego bębniarza na koncert, aby go wykonać.

2. Rozbijanie utworu na części

Poniższy materiał to analiza i podział utworu na części, które perkusista może wykonać lub odtworzyć za pomocą hybrydowego zestawu perkusyjnego.

3. Opcje odtwarzania dźwięków

Trzecia część to przyglądanie się wszystkim różnym opcjom odtwarzania dźwięków w środowisku na żywo jak: pętle, jednorazowe próbki i odtwarzanie części piosenki jako pełny podkład.

4. Jak uzyskać potrzebne brzmienie

W tym filmie muzycy zastanawiają się jak uzyskać dźwięki potrzebne do występów na żywo, w tym sampli (zwanych „łodygami”) ) z sesji studyjnej, przy użyciu bibliotek próbek lub dźwięków w module brzmieniowym (triggerowym) Roland TM-6 PRO.

5. Używanie brzmień w samplerze perkusyjnym

Kolejny materiał to praca z samplerem perkusyjnym Roland SPD-SXczyli kopiowanie i odtwarzanie dźwięków przygotowanych i nagranych w studiu.

6. Przygotowywanie próbek z sesji nagraniowej do odtworzenia na żywo

W poniższym materiale Adam i Joe pokazują, jak upewnić się, że korzystasz z odpowiednich formatów plików i jak przekonwertować pliki, aby były gotowe na koncert.

7. Sposoby odtwarzania i wykonywania dźwięków

8. Sprzętowe moduły perkusyjne a oprogramowanie komputerowe

W tym filmie Joe Clegg i Adam Marcello przyglądają się dźwiękom hybrydowym, porównując dźwięki w modułach perkusyjnych Roland z dźwiękami w oprogramowaniu komputerowym. Oba mają zalety i wady, a więcej informacji na temat każdego z nich może pomóc ci wybrać to, co najlepiej pasuje do twojego koncertu.

9. Wybór perkusyjnego zestawu hybrydowego

W tym filmie muzycy poprowadzą Was przez proces wyboru sprzętu potrzebnego do hybrydowego zestawu perkusyjnego. Dzięki wielu dostępnym produktom, z których każdy oferuje coś wyjątkowego, Adam i Joe pokazują najlepsze opcje, aby rozpocząć własną konfigurację bębnów hybrydowych Roland.

Szczegóły techniczne na temat dostępnych możliwości sprzętowych jakie oferuje marka Roland, znajdziecie na dedykowanej stronie: https://www.roland.com/pl/promos/hybrid_drums/kit_configurator

Więcej szczegółów:
https://www.roland.com/pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here