“Duch” – niecodzienny duet XXANAXX i Marka Bilińskiego w kampanii Jaguara

0

Dwie generacje, mix brzmień przeszłości, teraźniejszości i przyszłości – XXANAXX oraz prekursor polskiej muzyki elektronicznej, Marek Biliński. Przekonajcie się sami, jak ten niespotykany duet poradził sobie z piosenką będącą jednocześnie promocją nowego, całkowicie elektrycznego Jaguara I-PACE.

Tak ciekawe kolaboracje nie rodzą się z niczego. W przypadku piosenki “Duch”, inicjatorem współpracy XXANAXX i Marka Bilińskiego stała się marka motoryzacyjna Jaguar.

Współpraca XXANAXX / MAREK BILIŃSKI na nowo definiuje polską scenę muzyki elektronicznej. Z jednej strony oddaje ducha i klimat czasów, kiedy muzyka elektroniczna przeżywała czasy rozkwitu i stawała się fundamentem jednej z najważniejszych dziś odnóg muzyki popularnej. Z drugiej zaś to przeniesienie w zupełnie inny, wręcz futurystyczny wymiar, gdzie technologia i energia zawarte w muzyce tworzą całkowicie nowe, niewiarygodne brzmienie.

– Połączyliśmy bliskie nam dźwięki, by stworzyć zupełnie coś nowego. „Duch” to zderzenie muzyki elektronicznej trzech dekad, nowatorska rzecz! – przyznaje MAREK BILIŃSKI, legendarny twórca muzyki elektronicznej, autor kultowego “Domu w Dolinie Mgieł”.

Oprócz wspólnej pracy w studiu nagraniowym, artyści spotkali się także na planie teledysku. Twórcy klipu wciągają widza w niezwykłą grę perspektyw czasowych, gdzie przeszłość przenika się z teraźniejszością, a teraźniejszość z przyszłością – wszystko po to, aby za chwilę odkryć, że żadna z tych płaszczyzn nie może istnieć bez pozostałych, że zawsze nad teraźniejszością i przyszłością będzie unosić się duch przeszłości.

W rolach głównych wystąpili: elektroniczny duet XXANAXX / MAREK BILIŃSKI oraz całkowicie elektryczny Jaguar I-PACE.
Słowa piosenki – Klaudia Szafrańska, wokalistka XXANAXX.
Reżyseria – Marcin Filipek
Zdjęcia – Wojciech Zieliński
Produkcja klipu – Film Fiction.

Autorem koncepcji kreatywnej jest agencja Cut The Mustard.

Do współpracy artystów prawdopodobnie nigdy by nie doszło, gdyby nie inicjatywa i mecenat marki Jaguar, która tworzy elektryzujące pod względem osiągów, nowoczesnych technologii oraz stylu samochody, w tym w pełni elektryczny model I-PACE. XXANAXX / MAREK BILIŃSKI to lokalna odsłona serii wydarzeń i działań marki prowadzonych w
całej Europie pod nazwą THE PACE: Season 1.

Dla Jaguara łączenie świata muzyki z nowoczesną technologią stanowi najnowszy przykład wzmacniania więzi pomiędzy kierowcą i jego samochodem, czego doskonałym przykładem była zeszłoroczna kolaboracja z Dua Lipą w obszarze zupełnie nowatorskiego podejścia do tworzenia muzyki. Wykorzystując czujniki samochodu Jaguar, Dua Lipa opracowała ekskluzywny remiks swojego utworu „Want To” i umożliwiła fanom na całym świecie tworzenie własnych remiksów z użyciem danych wygenerowanych na podstawie stylu jazdy samochodem z rodziny PACE, słuchanej muzyki czy wystukiwania rytmu na urządzeniu przenośnym. „Want to” stał się najczęściej modyfikowanym utworem w historii już po jego pierwszym wykonaniu na ekskluzywnym koncercie w Sugar City w Amsterdamie, gdzie fani Dua Lipy i gwiazdy muzyki z całej Europy, w tym aktorka Alix Benezech i kierowca F1 Romain Grosjean, jeździli w pełni elektrycznym modelem I-PACE i tworzyli swoje
własne aranżacje.

Więcej o nowym modelu Jaguara na www.jaguar.pl.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here