Na co zwrócić uwagę przy wyborze interfejsu audio? Odpowiedź nie jest jednoznaczna ponieważ wiele zależy od tego do czego i gdzie będzie ma nam służył. Pewne elementy i funkcje powinny jednak być obowiązkowe bez względu na przeznaczenie.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze interfejsu audio? To bardzo często pojawiające się pytanie wśród użytkowników, producentów muzycznych lub osób pracujących z dźwiękiem – nawet tych bardziej doświadczonych, stojących przed potrzebą wyboru odpowiedniego interfejsu dla siebie. Przede wszystkim należy odpowiedzieć sobie na pytanie, czego oczekujemy od interfejsu audio i jakie mamy wymagania?

Pierwszym i podstawowym parametrem na jaki powinniśmy zwrócić uwagę jest ilość wejść oraz wyjść w interfejsie, gdyż od tego zależy ile sprzętu będziemy w stanie podłączyć i nagrywać w danym momencie – bez dodatkowego przepinania się, które bywa uciążliwe podczas większych sesji na kilka mikrofonów lub instrumentów.
Kolejnym bardzo ważnym czynnikiem jest sposób podłączenia interfejsu audio do komputera. Możemy wyróżnić dwa podstawowe połączenia – USB-A 2.0/3.0 lub USB-C oraz Thunderbolt – różnią się one od siebie prędkością przesyłu danych, a także możliwością jednoczesnego zasilania urządzenia, co może mieć kluczowe znaczenie np. podczas pracy w terenie. Należy oczywiście dobrać to odpowiednio dla siebie, w zależności od możliwości komputera.

Następnie bardzo ważną stroną jest specyfikacja parametrów samego interfejsu. Możemy wyróżnić kilka najważniejszych z nich: rozdzielczość bitową, częstotliwość próbkowania, zakres dynamiki czy stosunek sygnału do szumu.
Każdy interfejs ma również swoją latencję czyli opóźnienie, zwykle nie przekraczającą 20ms – na to jednak wpływ ma wiele czynników i ten aspekt przedstawimy w kolejnym artykule.
O interfejsie powinno się myśleć przyszłościowo, ponieważ w wielu przypadkach po upływie jakiegoś czasu i wraz z naszym rozwojem będziemy potrzebowali podłączyć do naszej karty dźwiękowej coraz więcej sprzętu lub innych źródeł dźwięku, dlatego warto żeby interfejs był bardziej rozbudowany i wyposażony w wejścia mikrofonowo-liniowe [COMBO] i posiadał np. dodatkowe połączenia optyczne ADAT lub S/PDIF pozwalające w przyszłości jeszcze bardziej rozszerzyć jego możliwości np. przez połączenie z kolejnym interfejsem audio.
Jeśli nadal masz wątpliwości i potrzebujesz pomocy w wyborze interfejsu audio zapraszamy do kontaktu z nami lub firmie specjalizującej się w sprzedaży sprzętu studyjnego np. firmie Sound Station, dystrybutora interfejsów marki MiDiPLUS w Polsce.