TiMax TrackerD4 w londyńskim teatrze Young Vic

180
TiMax-TrackerD4-w-teatrze-Young-Vic

TiMax TrackerD4 to innowacyjny i zaawansowany system lokalizacji przestrzennej źródeł dźwięku służący do precyzyjnego przeniesienia pozycji przez immersyjne nagłośnie. Jak sprawdza się w praktyce?

Londyński teatr Young Vic został niedawno wyposażony w system TiMax TrackerD4. Jest to jedna z ulubionych technologii sound designera Paula Gatehouse’a, odpowiedzialnego za nagłośnienie musicalu “Mandela”, opowiadającego niezwykłą historię człowieka i ruchu, który za nim stał. 

Technologia ta pozwala bez dotykania okna TiMax PanSpace i programowania ruchu, na podążanie za pozycją wokalisty, prezentera czy prelegenta na scenie i dystrybuowanie jego głosu w otaczającej widzów przestrzeni dźwiękowej, tak aby zapewnić najlepszą czytelność głosu i doskonałą słyszalność.

“Bez automatycznego śledzenia wykonawców, które zapewnia TiMax, musielibyśmy ręcznie lokalizować pozycję wszystkich obiektów wokalnych w Soundscape, co oznaczałoby wiele wskazówek i wciskania przycisków dla miksera dźwięku. W ten sposób ten ciężar został z nas zdjęty.”

– komentuje Paul Gatehouse

TiMaxTrackerD4-Sensor-Tag

Konfiguracja TiMax Trackera w The Young Vic obejmuje osiem czujników TTd4 pokrywających scenę . TiMax TrackerD4 wykorzystuje dwumodową technologię śledzenia UWB RF, której aspekt beznośnikowy redukuje błędy spowodowane odbiciami, blokowaniem ciała i przeszkodami scenicznymi, przy czym tylko dwa czujniki muszą widzieć znacznik TTd4 dla precyzyjnego i niezawodnego śledzenia 3D.  Wiele punktów widzenia czujników dodaje solidną redundancję i zwiększa dokładność pokrycia.

Ze względu na wszechstronne pokrycie systemu TiMax TrackerD4, obszary balkonów po stronie sceny Young Vic zostały łatwo włączone do akcji. W jednej ze scen premier RPA jest przedstawiony jako mówiący z jednej strony, podczas gdy towarzysze Mandeli mówią z drugiej.

TiMax-TrackerD4-Timing-Hub

“Ważne było, aby nasz tracking objął te obszary, a dzięki temu uzyskaliśmy naprawdę szeroki i dynamiczny obraz dźwiękowy, który podniósł jakość opowiadanej historii. TTd4 został opracowany przez firmę zakorzenioną w inżynierii dźwięku i dźwięku przestrzennego, dlatego jest dla nas naprawdę prosty w integracji i podjęciu się zasadniczego zadania lokalizacji wszystkich miejsc naszych aktorów na scenie.”

– wyjaśnia Gatehouse. 

Gatehouse chwali również Tracker Translate, produkt pomocniczy w ekosystemie TiMax Tracker, który, jak wyjaśnia, zapewnia prosty i bogaty w funkcje sposób konfigurowania i kontrolowania poszczególnych tagów śledzących w systemie. Docenia on dobrze przemyślane funkcje dla teatru, w tym sposób zarządzania, kiedy role są pokryte lub kiedy wykonawcy dzielą się rolami, grając wiele partii.”

Największe uznanie Paul’a jest jednak zarezerwowane dla wsparcia i uwagi, którą otrzymuje od firmy TiMax: “Wszystkie systemy Out Board są osobiście konfigurowane dla twojego projektu, a instalacja anten i strategia pokrycia są również przez nich kierowane. Zrobiliśmy już kilka pokazów z tym systemem, a oni wciąż zapewniają ten sam poziom wsparcia, jakby to był nasz pierwszy pokaz.”

Więcej szczegółów
Producent: https://www.timaxspatial.com
Dystrybutor: https://essaudio.pl

CZYTAJ TAKŻE:

Immersyjny dźwięk przestrzenny od TiMax!