Nagłaśniamy zestaw perkusyjny! Na jakie mikrofony postawić?

0

Odpowiednie nagłośnienie naszego zestawu perkusyjnego nie jest taką prostą sprawą. A jeśli dla niektórych z was jest to zapraszamy do komentowania pod postem 🙂

Piotr Rodak, realizator dźwięku Akademii Muzycznej w Gdańsku, wybrał dla nas kilka mikrofonów, którymi warto się zainteresować.

Oczywiście, jak sam stwierdza w rozmowie…

Nasze wymagania i preferencje to jedno, a rzeczywistość to drugie i często pracuje się Z tym co Akurat jest.

Zakładając jednak, że chcemy zainwestować w mikrofony, przedstawiamy wam kilka ciekawych propozycji. Nie poruszamy kwestii ich ustawienia bo każdy może mieć na to swój sposób (z góry, z dołu, z boku, na środek membrany, przy rancie itp.) dlatego skupiamy się tylko na wyborze. Zaczynamy…

STOPA

Zarówno do live’u jak i studia doskonale sprawdzi się AKG D12VR oraz Electro-Voice N/D868 lub wyższa półka cenowa Electro-Voice RE20 (te miki spokojnie można wykorzystać do basowych instrumentów perkusyjnych typu jemba, cajon itp.). Z małą różnicą, do tego typu instrumentów, gdzie ważny jest głęboki bas i wyżej brzmiące “efekty palcowe” – nie wiem czy tak mogę to tak nazwać 🙂 mowa tutaj o jemba, cajon, warto dostawić mikrofon pojemnościowy np. Shure SM81.

WERBEL

Poza bardzo często wykorzystywanym Shure SM57 warto przetestować np. Shure SM81 (góra lub dól werbla), Heil PR20, Sennheiser e604, nie mówiąc już o DPA 4099 LOWSENS, który jest doskonały do werbla, tomów, bongosów, conga oraz instrumentów dętych. (wszystkie studio i live)

Hi-Hat

Z zestawu perkusyjnego chyba najmniej wdzięczny instrument do nagłaśniania – nie lubię 🙂 Warto postawić na pojemnik – chodzi o mikrofon pojemnościowy 🙂 np. Shure SM81, AKG C 451B. (studio i live)

TOMY

Dla odmiany uwielbiam 🙂 Głębokie z wybrzmieniem i delikatnym atakiem. Doskonałym wyborem będzie Sennheiser MD421-II (studio i live) jednak w przypadku live’u może przeszkadzać las statywów. Pisałem już o DPA 4099 LO-SENS (rewelacja zarówno live i studio) ale oprócz tego: Sennheiser e604, czasami e904 – wg mnie gorzej brzmią ale do studia ok.

OVERHEAD’y

Dobry “pojemnik”, stawiam na AKG C414, C314, Shure SM81, AKG C 451B, Neumann KM184 lub jego poprzednik KM84 (rzadko spotykany ale rewelacyjny). Ale osobiście wielkomembranowe wygrywają. (Studio i live)

I to tyle albo AŻ TYLE drodzy czytelnicy. Jeśli spodobało wam się nasze zestawienie to zachęcamy do udostępniania i lajkowania naszego wpisu 🙂

Dzięki Piotrek!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here