4 Dni Muzyki Ekscentrycznej w Gdańsku

0

4DME czyli 4 Dni Muzyki Ekscentrycznej, to druga edycja niezwykłej imprezy festiwalowej. Imprezy, która zaprasza was do świętowania inności i własnych dziwactw.

Tegoroczne 4DME trwać będą, jak nazwa wskazuje, cztery dni i odbędą się w Teatrze Szekspirowskim w Gdańsku. Oto otwiera się przed wami możliwość odpłynięcia przy najbardziej ekscentrycznych dźwiękach, jakie tylko można sobie wyobrazić. W wykonaniu między innymi Tima Heckera, Hauschka, Kinga Khana and the Shrines oraz Islam Chipsy do waszych uszu dosięgną rytmy vapor, techno, space echo, będą gitary i saksofony, drony, arabskie nuty oraz fortepian i beat maszyny.

4DME dobędą się w dniach 28 maja oraz 01 – 03 czerwca 2017 w Teatrze Szekspirowskim w Gdańsku.

Bilety dostępne w cenach:
KARNET [4 dni] – 150 zł (dostępne tylko w kasie)
Tim Hecker – 50 (galerie), 60 zł (parter)
Hauschka – 60 (galerie boczne) 80 (galeria na wprost), 100 zł (parter)
Bilety na 3 i 4 dzień (tylko miejsca stojące) – 50 zł

Informacje o programie i wykonawcach festiwalu znajdziecie poniżej:


1. DZIEŃ MUZYKI EKSCENTRYCZNEJ – 28 maja 2017

4 Dni Muzyki Ekscentrycznej zainauguruje Tim Hecker, w którego wykonaniu usłyszycie materiał z najnowszej płyty artysty Love Streams.
Niewielu, poruszających się w obszarze muzyki ambientowej artystów, jest tak trudnych i wymykających się wszelkiej klasyfikacji, jak kanadyjski kompozytor Tim Hecker. W trakcie swojej 15-letniej kariery podróżował od odcieni refleksyjnego electronic noise i eksperymentalne projekty brzmieniowe po nowoczesne kompozycje z wyrafinowanymi akcentami.

Więcej o muzyku znajdziecie na www.facebook.com/timheckermusic.


2. DZIEŃ MUZYKI EKSCENTRYCZNEJ – 1 czerwca 2017

Drugi z 4 Dni Muzyki Ekscentrycznej to eksplozja dźwięków z 3 fortepianów, z supportem wiolonczeli.

Volker Beltermann występujący pod pseudonimem Hauschka to jeden z najbardziej znanych pianistów grający na tzw. fortepianie preparowanym.

Wykorzystując m.in. taśmy Gaffa, folie kuchenne, zakrętki, piłki do ping-ponga, a nawet wibratory, umieszczone na strunach i młoteczkach instrumentu, artysta uzyskuje zaskakujące brzmienie, a fortepian w jego rękach generuje nie tylko melodię, ale staje się również instrumentem perkusyjnym. Hauschka jest nie tylko pianistą, ale i kompozytorem. Szerszej publiczności artysta dał się poznać za sprawą tegorocznej oskarowej nominacji za muzykę do filmu „Lion – Droga do domu”.

Więcej o artyście znajdziecie na www.facebook.com/HauschkaMusic.

Przed Hauschką wystąpi polska wiolonczelistka i kompozytorka Karolina Rec działająca pod pseudonimem Resina.
Resina jako pierwsza Polka podpisała konktrakt z wytwórnią FatCat, dla której nagrywali Sigur Ros, Matmos (duet współpracujący z Bjork) czy Mum. Grę Karoliny Rec charakteryzuje przede wszystkim osobisty język improwizacji i alternatywne podejście do melodii. W październiku 2016 ukazało się jej solowe wydawnictwo „Resina”, które jest owocem eksperymentów łączących wiolonczelę i proste narzędzia elektroniczne.

Więcej o niej znajdziecie na www.facebook.com/resinae.


3. DZIEŃ MUZYKI EKSCENTRYCZNEJ – 2 czerwca 2017

Tego dnia scenę 4DME opanuje Groove, psychodelia, vaporwave i nostalgiczna elektronika. Usłyszeć będziecie mogli:

King Khan and the Shrines, czyli grupę grającę funkowo-soulowy groove. Uchodzą za muzyczny fenomen i jeden z najbardziej zabawnych i rozrywkowych zespołów na świecie.
Grupa koncertuje w klubach i na festiwalach w Europie, Ameryce Północnej i Australii (SXSW, Coachella, Bestival, Pitchfork Festival, Big Day Out). King Khan – pół-Hindus, pół-Kanadyjczyk to wulkan energii i jeden z najbardziej charyzmatycznych wokalistów porywających publiczność do świetnej zabawy. Muzycy występowali m.in. z jakimi twórcami jak Sun Ra Arkestra, Jello Biafrą, Halem Wilnerem a nawet z Lou Reedem i Laurie Anderson.

Więcej o nich szukajcie na www.facebook.com/kingkhanandtheshrines.

Ducktails, z liderem Matthew Mondanile z zespołu Real Estate, grają psychodeliczne odmiany muzyki pop, z ukłonem w kierunku brzmienia lat 80. Chwalony za rozmarzone scenerie „Landscapes” i „Arcade Dynamics”, Ducktails łączy melancholię lo-fi, nostalgię za erą kaset wideo i umiejętność komponowania wyjątkowo chwytliwych melodii.

Więcej o Ducktails znajdziecie na www.facebook.com/Ducktails.

James Ferraro – czołowy twórca tzw. hypnagogic popu, o jego twórczości pisze się:
Jego album „Far Side Virtual” (2011) zbudowany na „śmieciowych” dźwiękach melodyjek rodem z call center czy odgłosów startu aplikacji w rodzaju Skype’a, był niepisanym manifestem estetyki vaporwave. […]
„Human Story 3” brzmi jak ścieżka dźwiękowa do współczesnej wersji Biblii złożonej z samych zdjęć z Shutterstocka. To wyjątkowo dziwaczny album, nawet jak na pierwszego szamana wielkomiejskiej psychozy, na który to tytuł bez wątpienia zasłużył sobie James Ferraro. (Jakub Wencel, dwutygodnik.pl)

Więcej o muzyku szukajcie na www.facebook.com/James-Ferraro.

Ostatnim wykonawcą tego dnia będzie Typhonian Highlife. Typhonian Highlife to nowy pseudonim Spencera Clarka, części duetu The Skaters tworzonego z Jamesem Ferraro. Jego nowa płyta „The World of Shells” jest zwiastunem nowego stylu który miesza dźwięki natury z techniką i orientalnym mistycyzmem. Ta płyta zabiera nas w magiczną podróż.


4. DZIEŃ MUZYKI EKSCENTRYCZNEJ – 3 czerwca 2017

Egipska żywiołowość, polscy fascynaci korgów, hip-hopowy duet indywidualnie i londyńska elektronika – to czwarty dzień 4DME.

Islam Chipsy – Egipskie trio które szybko zyskało miano jednego z najbardziej żywiołowych zespołów. Muzyka grupy to wypadkowa unikalnej techniki gry lidera – Islama Saeeda, bazującej na muzyce chaabi oraz mocy dwóch towarzyszących mu perkusistów: Khaleda Mando i Mahmouda Refata. Ich koncert to przede wszystkim wielka taneczna impreza, na której nie da się ustać w miejscu. To świetny sposób na oderwanie się choć na chwilę od rzeczywistości żeby oddać się bliskowschodnim rytmom.

Więcej o nich przeczytacie na www.facebook.com/IslamChipsy.

LXMP – to duet, założony w 2009 z miłości do Korgów MS-20 przez Piotra Zabrodzkiego i Macia Morettiego. Przez 7 lat działalności wydali 2 płyty we dwóch, 3 płyty (i jedną kasetę) z gośćmi (Chad Popple, Kazuhisa Uchihashi, Tabata Mitsuru, Clayton Thomas) i jedną ręcznie tłoczoną 4-calówkę z kolegami jako Napalm Of Death. W 2013 w ramach ogrywania płyty Back To The Future Shock, będącej ulepszoną wersją „Future Shock” Herbiego Hancocka objechali pół Europy z The Kurws, pół Ameryki Północnej z Deerhoof i ćwierć Ameryki Południowej sami. W marcu 2016 Lado ABC wydało ich najnowszą płytę zatytułowaną Żony w pracy, będącą odpowiedzią na palące pytanie czy jesteśmy sami w kosmosie i czy w ogóle warto się męczyć.

Więcej o LXMP znajdziecie na www.facebook.com/lxmpqrstuvwxyz.

1988 – producent muzyczny, muzyk, połowa duetu SYNY (z Robertem Piernikowskim). Odpowiedzialny za muzykę i współprodukcję płyty Orient, która w wielu kręgach uznana jest już za pozycję kultową. W jego solowej działalności, podobnie jak w Synach, wyczuwalne są wpływy hip-hopu, dubu i analogowej elektroniki, jednak w swoich instrumentalnych odsłonach nabierają nieco innego charakteru. Ponad wszystko ceni sobie filmowość muzyki, niejednokrotnie podkreślając znaczenie obrazów jako punktów odniesienia w swojej twórczości.

Więcej o muzyku szukajcie na www.facebook.com/1988synu.

Piernikowski jest współzałożycielem Napszykłat, jedynej w swoim gatunku formacji hiphopowej w Polsce – poszukującej nowych brzmień na granicach post hiphopu, noise’u, minimalu oraz improwizowanej elektroniki. Skutecznie unika klasyfikacji, wyraźnie definiując własny język artystyczny. Jako muzyk teatralny zadebiutował w spektaklu Jana Klaty Król Edyp w Starym Teatrze w 2013.

Więcej info znajdziecie na www.facebook.com/robertpiernikowski.

Nathan Fake to ceniony producent elektroniczny z północnego Londynu. Dla należącej do Jamesa Holdena firmy nagrał dotychczas całkiem sporo singli, ale przede wszystkim trzy albumy: Drowning In A Sea of Love (2006), Hard Islands (2009) oraz Steam Days (2012). Potem na potrzeby publikacji własnych nagrań założył label Cambria Instruments, ale wygląda na to, że na jego twórczość wciąż jest popyta wśród innych wydawców.
I to nie byle jakich, skoro z propozycją wypuszczenia singla do Anglika zgłosili się szefowie Ninja Tune. Efektem ich umowy są kompozycje DEGREELESSNESS i Now We Know, które oficjalnie ukazały się 2 grudnia 2016.

Więcej o Nathanie Fake znajdziecie na www.facebook.com/nthnfk.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here