Historia efektu Eventide Blackhole

0
eventide-blackhole
Eventide Blackhole: plugin & stompbox

O Eventide Blackhole pisaliśmy już nie raz – zarówno w formie wtyczki, jak i fizycznego urządzenia typu stompbox – ale tym razem zachęcamy do zanurkowania wgłąb historii i poznania korzeni tego efektu.

Algorytm pogłosowy o nazwie Blackhole opracowany przez Eventide pojawił się po raz pierwszy we flagowym multiefekcie firmy DSP4000 Ultra-Harmonizer (później można go było znaleźć także w modelach H9000, H9000R oraz H8000FW). Oferuje on brzmienie znacznie głębsze niż typowe pogłosy typu hall czy room, pozwalające na wykreowanie wrażenia pogłosu dużej katedry lub zupełnie pozaziemskich przestrzeni.

Wbudowana regulacja barwy (osobno pasm wysokich i niskich), engine modulacyjny oraz opcja „zamrożenia“ pogłosu lub jego przedłużenia w nieskończoność tak spodobały się użytkownikom, że firma postanowiła rozszerzyć ilość edytowalnych parametrów do 10 i zaoferować Blackhole jako samodzielny efekt. 

Na początku upakowano go w podłogowych urządzeniach Eventide Space i H9, później przedstawiono w wersji komputerowego pluginu [czytaj: TUTAJ], aby następnie wypuścić go jako prosty w obsłudze stompbox [czytaj: TUTAJ], przeznaczony do stosowania zarówno z gitarami, jak i sygnałami liniowymi (mono i stereo).

Więcej szczegółów
Producent: https://www.eventideaudio.com
Dystrybutor: https://www.sound-service.eu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here