Genelec obchodzi rocznicę 40 lat istnienia!

331

40 lat istnienia marki, to nie lada powód do dumy. Dziś możemy przedstawić Wam krótki zarys historyczny firmy Genelec. Sukces marki to przede wszystkim innowacje, dbałość o najwyższą jakość produktów i zaawansowane technologie.

W 1978 Ilpo Martikainen założył firmę Genelec wraz z Topi Partanen. Wtedy rozpoczęła się przygoda, która wpłynęła na świat profesjonalnego audio. Ilpo i Topi stworzyli aktywny monitor studyjny S30 dla fińskiego nadawcy radiowo-telewizyjnego YLE. Ten moment stanowił kamień milowy w historii rozwoju profesjonalnego monitoringu audio.

S30 cechował się naturalnym brzmieniem i zdolnością dostosowywania do różnych warunków akustycznych. Inżynierowie pokazali jak bardzo są zdeterminowani by zapewnić użytkownikowi wiarygodne narzędzie odsłuchowe oraz możliwość kalibracji – i te zasady do dzisiaj stanowią fundament filozofii Genelec.

Genelec, zachęcony powiększającym się gronem klientów i osiągnięciami, wprowadzał nowe produkty, takie jak monitor 1035 czy technologie Directivity Control Waveguide i Minimum Diffraction Enclosure. W 1991 roku monitor bliskiego pola 1031 zmienił świat monitoringu audio po raz kolejny, stając się niedoścignionym standardem w branży.
Mijały dekady, a firma zyskiwała coraz lepszą reputację wraz z rosnącą popularnością monitorów serii 8000, oraz systemu kalibracji Smart Active Monitoring i oprogramowania GLM. Przez te wszystkie lata badań i rozwoju, lecz przede wszystkim pasji do udoskonalania brzmienia sprawiły, że firma zyskała niezachwianą międzynarodową pozycję.

Oprócz spektakularnego urodzinowego wydarzenia, w ciągu tego roku odbędą się konkursy z atrakcyjnymi nagrodami – wśród nich między innymi wycieczka do fabryki Genelec w Finlandii i konkurs dla kompozytorów organizowany we współpracy z Boiler Room.

W kanałach social media (Facebook, Instagram firmy Genelec), trwa kampania promująca 40 rocznicę marki. Zatem wszystkich, którzy są użytkownikami sprzętu Genelec  zachęcamy do dzielenia się wspomnieniami i doświadczeniami oznaczając posty hashtagiem #Genelec40th. W ciągu tego roku, Genelec będzie też publikował filmy z przeszłości, teraźniejszości i przyszłości firmy. Dodatkowo, książka z okazji 40 rocznicy działalności przedstawi nowe spojrzenie na ostatnie cztery dekady.

“Świętowanie 40-lecia Genelec jest niezwykłym wydarzeniem, biorąc pod uwagę wprowadzone przez naszą firmę innowacje oraz fakt, że cały czas dążymy do perfekcyjnego brzmienia tak samo, jak na początku” – skomentował dyrektor generalny Genelec Siamäk Naghian.

“Ten rok świętowania dedykujemy wszystkim, którzy pozwolili nam być tu gdzie jesteśmy – użytkownikom Genelec na całym świecie, naszym dystrybutorom i sprzedawcom, prasie, naszym cenionym pracownikom i oczywiście założycielowi Genelec, Ilpo, którego filozofia cały czas nam przewodzi.”

Więcej info:
Producent: www.genelec.com
Dystrybutor: www.konsbud-audio.pl