Behringer Xenyx 502S i 802S: małe miksery USB za małą cenę

542
Behringer-Xenyx-502S-i-802S

Jeśli szukasz kompaktowego sposobu na nagrywanie i tworzenie podcastów, to Behringer Xenyx 502S i 802S mogą być kresem tych poszukiwań. Oba te miksery USB są tak niewielkie, jak i niedrogie.

Gama mikserów kompaktowych Behringer Xenyx stała się oczywistym wyborem jeśli chodzi o tanie miksery analogowe. Teraz Behringer dodał do niej dwa nowe modele USB, Xenyx 502S i Xenyx 802S. Oba miksery oferują połączenia mikrofonowe XLR, wejścia liniowe przez złącza 1/4′′ i RCA oraz analogowe i wyjścia główne USB. Xenyx 502S i 802S są niezwykle przydatne do podstawowego dopasowywania poziomów, EQingu, miksowania i oczywiście nagrywania i tworzenia podcastów. Konwersja A/D przez USB jest ustawiona na 16bit/48 kHz; jak na taką cenę nie da się postrzegać tego jako problemu.

Oba miksery oferują inny zestaw funkcji. Xenyx 502s zawiera minimum potrzebne do nagrania źródła dźwięku. Mamy w nim w sumie pięć wejść: Kanał 1 oferuje wejście liniowe mikrofonowe lub mono. W ofercie nie dostajemy zasilania fantomowego, więc użytkownik będzie musiał zadowolić się używaniem mikrofonu dynamicznego. Oprócz regulacji wzmocnienia i poziomu, znajdziemy tu również 2-pasmowy korektor i stereofoniczną kontrolę panoram. 

Kanały od 2 do 5 są zarezerwowane tylko dla źródeł liniowych z kontrolą nad poziomem głównym i panoramą. Wszystkie źródła analogowe są sumowane do gniazda 1/4′′, RCA i USB jednocześnie przez kanał główny. Dodatkowo otrzymujemy wyjście słuchawkowe, które pozwala monitorować master bus lub wyjście strumieniowe za naciśnięciem jednego przycisku. Ogólnie rzecz biorąc, spełniona zostaje wszelka podstawa do wykonywania podcastów solowych, przesyłania strumieniowego lub nagrywania.

Behringer Xenyx 502S i 802S

Xenyx 802s oferuje więcej wejść i co za tym idzie więcej funkcjonalności. Jeśli chcemy przesyłać strumieniowo, nagrywać lub miksować wiele źródeł mikrofonów, to jest to opcja dla nas. Otrzymujemy tu w sumie osiem wejść z bardzo przydatnym dodatkiem zasilania fantomowego, co pozwala na korzystanie z mikrofonów pojemnościowych.

Kanały 1 i 2 oferują wejścia mikrofonowe lub mono, liniowe. Kanały 3/4 i 5/6 to kanały wejściowe liniowe stereo, idealne dla klawiatur i innych źródeł stereo. Wszystkie powyższe kanały oferują 3-pasmowy korektor, panoramę i kontrolę poziomu, a także oddzielne przesyłanie FX przez wyjście 1/4′′. Wreszcie, kanały 7/8 służą jako kanał stereo dla wejść liniowych RCA lub powrotu ze strumienia audio USB. Monitorowanie odbywa się za pomocą głównego wyjścia lub słuchawek, a podobnie jak w 502S, przyciski przełączają monitorowanie między funkcjami „Stream to Monitor” lub „Stream to Mix”.

Najnowsze miksery Behringera raczej nie zawojują świata muzycznego swoimi innowacjami, jednak prosty mikser typu notepad od dawna jest bazą dla wielu tworzących muzykę, i to oni powinni zwrócić uwagę na te dwie nowości. 502s i 802 s mogą być też dobrym pierwszym wyborem do nagrywania i przesyłania strumieniowego/podcastu. W tej cenie zresztą i przy solidnej reputacji mikserów Xenyx, oba modele mogą stać się bardzo chodliwe.

Więcej szczegółów
Producent: https://www.behringer.com
Dystrybutor: http://soundtrade.pl