Czy czekają nas podwyżki abonamentów w Spotify?

0

Wydawać się może, że szwedzki gigant, firma Spotify ma się świetnie. Jednak chyba niewystarczająco, skoro na horyzoncie już widać nową opłatę, którą ponosić będą wytwórnie i artyści chcący dotrzeć ze swoją twórczością do nowych odbiorców. Pytanie, na ile uderzy to w nas, klientów końcowych?

Poza misją, jaka w teorii przyświecała powstaniu tego rodzaju gigantów jak Spotify, czyli propagowaniu kultury, dostępność do utworów muzycznych na jeszcze większą skalę, jest jeszcze coś, o czym wszyscy powinni wiedzieć, choć niekoniecznie zdają sobie z tego sprawę – biznes!
Oferta Spotify od początku istnienia firmy zachwycała poziomem cen zarówno nas klientów, jak i wytwórnie oraz, ma się rozumieć artystów. Ci ostatni, z tantiem czerpali zyski należące się im jak przysłowiowemu psu miska, jednak wychodzi na to, że właściciele i osoby czerpiące zyski z działalności Spotify, nie byli dostatecznie zadowoleni ze swoich miliardowych zysków.

Jak informuje Bloomberg w swoim raporcie, szwedzka firma ma zamiar wprowadzić nową opłatę dotykającą wytwórnie oraz artystów pragnących dotrzeć ze swoją twórczością do nowych odbiorców. Znany już i działający system nazwany Marquee, to koszt minimum 5000$. Umożliwia on wysyłanie powiadomień chociażby takich jak informacja o wydaniu nowej płyty do osób obserwujących profil artysty. Do abonentów tego systemu już należą m.in Justin Bieber i Lil Wayne.

Jak się okazuje, już teraz trwają prace nad kolejnym narzędziem, dzięki któremu artyści mają docierać ze swoją twórczością do jeszcze większej liczby nowych odbiorców.
Jak czytamy w raporcie, Spotify zrzesza blisko 120 milionów subskrybentów, którzy generują przychód przekraczający 6 miliardów dolarów rocznie. Problem Spotify polega jednak na tym, że lwia część z zysków trafia do wytwórni i oczywiście artystów, zamiast do firmy. Wszystko wskazuje na to, że najbardziej pokrzywdzonymi w nowej polityce firmy, będą małe, niszowe wytwórnie, gdyż na wydatek rzędu kilku tysięcy dolarów będzie stać jedynie największych graczy na rynku muzycznym. Można spodziewać się jednak, że dodatkowa, pewnie opcjonalna opłata, dotknąć może w efekcie klientów końcowych, czyli subskrybentów platformy Spotify.

Raport znajdziecie na stronie: https://www.bloomberg.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here