Najciekawsze syntezatory hardware’owe ostatnich lat!

0

Popularność syntezatorów trwa nieprzerwanie od kilkudziesięciu już lat. Mimo, że syntezatory w formie oprogramowania komputerowego zyskują coraz większą popularność to jednak nic nie zastąpi ich sprzętowych pierwowzorów.

Dzisiejszy rynek syntezatorów, zresztą jak wszystkich instrumentów elektronicznych, jest potężny i dynamiczny. Oferuje rozwiązania tanie i drogie, kompaktowe i potężne, profesjonalne oraz te skierowane do początkujących fanów modulacji i eksperymentowania z brzmieniem. Do tego dzisiejsze syntezatory, a przynajmniej znaczna ich większość oferuje mnóstwo dodatkowych funkcji bez których ciężko sobie już dzisiaj wyobrazić z nimi pracę.

Jak wybrać coś dla siebie? Moduł czy klawiatura? Mały, kompaktowy z padami czy pełnowymiarowy z klawiaturą? Nie jest łatwo! Dziś wskażemy Wam kilka ciekawych naszych zdaniem propozycji dostępnych i popularnych na naszym “podwórku”.

Od razu zaznaczmy, że poniższe informacje nie są obszernymi i wyczerpującymi testami na temat prezentowanych instrumentów. Stanowią jedynie dla Was drogowskaz w dalszych poszukiwaniach waszego idealnego syntezatora. Kolejność przypadkowa!

Roland Boutique D-05

Na początek może coś nieoczywistego ale bardzo ciekawego. Roland Boutique D-05 to nowoczesne wydanie klasyka! Nawiązuje do debiutującego w 1987 roku modelu Roland D-50 Linear Synthesizer. Nowy D-05 daje Wam legendarną syntezą w nowoczesnym opakowaniu i mnóstwem dodatkowych funkcji. Widoczna na powyższym zdjęciu klawiatura jest dedykowaną małą klawiaturą K-25M, która mieści się do plecaka i pozwala tworzyć brzmienia gdziekolwiek sobie zamarzysz 🙂

Główne cechy syntezatora to:

  • Wierne odtworzenie brzmień z oryginału D-50.
  • Autentyczny interfejs użytkownika obejmujący kontrolę za pomocą joysticka
  • Wszystkie oryginalne presety plus nowe brzmienia
  • 64-Krokowy, polifoniczny sekwencer i arpeggiator na podkładzie
  • Wytrzymała konstrukcja z metalowym panelem przednim
  • Łatwy w przenoszeniu dla mobilnej twórczości
  • Możliwość pracy bateryjnej (4 x AA) lub zasilania USB
  • Wbudowany mini głośnik dla natychmiastowej radości
  • Cena: ok. 1500 PLN
  • Więcej szczegółów: www.roland.com/pl/d-05

Korg Minilogue

Na rynku od ponad 2 lat. Bez wątpienia ciekawa propozycja. Instrument został zaprojektowany kapitalnie. Mimo swoich niewielkich rozmiarów prezentuje się naprawdę zacnie i to z każdej strony 🙂

Korg Minilogue wyposażono w obwód syntezy analogowej oferujący m.in. 4-głosową polifonię czy możliwość zapisywania presetów. Brzmienia, które oferuje i możliwość ich edycji zaspokoją oczekiwania wielu amatorów tego syntha. Dodatkowo funkcje: polifoniczny step, motion sekwencer, tape-style delay, side chain, filtry i oscyloskop na wyświetlaczu sprawiają, że ten mini-instrument jest naprawdę potężną maszyną do tworzenia. Dodatkowo prosta obsługa może wam sprawić sporo frajdy podczas pracy!

Główne cechy Korg Minilogue to:

  • elastyczny, potężny, 4 głosowy analogowy syntezator
  • w pełni programowalny, 200 presetów (100 brzmień zapisanych fabrycznie)
  • Voice Mode umożliwia elastyczne konfigurowanie 4 głosów
  • zautomatyzowany 16 polifoniczny step i motion sekwencer
  • oscyloskop przedstawia wizualnie aktualny przebieg fali
  • stylowy design z aluminiowym panelem przednim oraz drewnianym panelem tylnym
  • MIDI, USB MIDI, oraz Audio Sync dla wszystkich typów połączeń studyjnych i koncertowych, zawiera bezpośrednie wyjście sync dla SQ-1, VOLCA, ELECTRIBE i innych
  • Cena ok. 2.100 PLN
  • Więcej szczegółów: https://uptone.pl/korg-minilogue

Behringer DeepMind 12

Zaprezentowany podczas NAMM Show 2017, instrument ten zyskuje coraz większą popularność. Jak zapewnia producent, mamy do czynienia z prawdziwym analogowym, 12-głosowym, polifonicznym syntezatorem. Na pokładzie znajdziemy 4-elementowy procesor FX, 2 oscylatory OSC i LFO na brzmienie, 3 generatory obwiedni ADSR, 8-kanałowa matryca modulacyjna, 32 krokowy Control Sequencer oraz możliwość zdalnej kontroli za pomocą tabletu czy poprzez wbudowane WiFi. Jest tego naprawdę sporo, a to dopiero początek… Sugerowana cena ok. 3.200 PLN

Więcej szczegółów: https://uptone.pl/behringer-deepmind12


Roland System-8

Śmiało możemy powiedzieć, że Roland System-8 to jeden z ciekawszych syntezatorów jaki powstał w ostatnim czasie. Wyjątkowa konstrukcja, wygląd i mnogość użytecznych funkcji została doceniona przez wielu muzyków i klawiszowców. Pełnowymiarowa, 4-oktawowa klawiatura, Przejrzysty panel sterowania, wyposażony w bardzo dokładne potencjometry do sterowania wieloma parametrami naszego brzmienia, wokoder, arpegiator to tylko niewielka część możliwości tego instrumentu…

To bez wątpienia potężna maszyna muzyczna, która pozwoli wam tworzyć dźwięki z dużą łatwością zarówna w studio jak i na scenie. Oczywiście nie jest to instrument dla każdego jednak jeśli ktoś wie czego szuka to będzie naprawdę zadowolony!

Główne cechy Roland System-8:

  • uniwersalny syntezator wykonawczy z zaawansowaną technologią ACB i pełnowymiarową, 49-klawiszową klawiaturą,
  • wewnętrzny moduł brzmieniowy oferuje klasyczne brzmienia analogowe i dynamiczne, nowoczesne brzmienia z analogowym klimatem,
  • obsługa do trzech syntezatorów programowych; dołączone wtyczki JUPITER-8 i JUNO-106,
  • zaawansowany filtr dolno- i górnoprzepustowy oraz filtr wstęgowy ze sterowaniem o wysokiej rozdzielczości,
  • rozległe sterowanie w czasie rzeczywistym za pomocą dedykowanych potencjometrów i przycisków,
  • polifoniczny sekwencer krokowy z klasycznym interfejsem w stylu TR-REC,
  • arpeggio, wokoder, and polifoniczna funkcja Chord Memory,
  • wyjścia CV/Gate do podłączania syntezatorów modularnych i klasycznego sprzętu,
  • duży zbiór wbudowanych efektów z praktycznymi elementami sterowania,
  • interfejs USB AUDIO i MIDI oraz tryb platformy sterującej.
  • Cena ok. 5.200 PLN
  • Więcej szczegółów na stronie https://www.roland.com/pl/system-8

Moog Subsequent 37

“Moog Subsequent 37 to instrument skończony, pełny i absolutnie wyjątkowy. W zasadzie jak każdy, który wyjdzie spod rąk inżynierów firmy. Głębokie, mocne brzmienie. Mnogość ustawień i charakter jaki bije z Subsequent 37 są wprost powalające…”

Na bazie cenionego modelu Moog Sub 37, nowa konstrukcja została zbudowana w oparciu o opinie i prośby użytkowników, jak również w oparciu o własne badania. Moog Subsequent 37 wyposażono we wszystkie cechy i funkcje, co jego poprzednik, zawiera także nowe przyporządkowane wyjścia, jak również całkowicie zreformowany silnik dźwiękowy. Utrzymując 37-klawiszową klawiaturę, Subsequent 37 może być używany w trybach Mono lub Duo, a sama klawiatura cechują się szybką akcją oraz funkcją aftertouch. Z dwoma mocnymi oscylatorami analogowymi, Moog Subsequent 37 dostarcza ogromny wachlarz zadziwiających i bogatych dźwięków.

Główne cechy Moog Subsequent 37:

  • Moduł brzmieniowy: 100% analogowy,
  • Polifonia: Monofoniczny lub parafoniczny,
  • Klawiatura: 37 półważonych klawiszy z aftertouch,
  • Wyświetlacz: LCD 128 x 64 px z białym podświetleniem,
  • Kontrolery: Pitch Bend, Mod Wheel, After Pressure, Velocity,
  • Źródła dźwięku: 2 oscylatory wielofalowe, 1 sub oscylator fali o przebiegu kwadratowym, 1 generator analogowego szumu, 1 wejście zewnętrzne/powrót z filtra,
  • Zakres kalibracji oscylatora: 22 Hz-6,8 KHz, zakres dźwięków przy 8’ = 18-116,
  • Moduł Glide: Przypisywalny do Osc1/Osc2/Obu, typy: LCR, LCT, EXP, Gated, Legato,
  • Filtr: Moog Ladder Filter (filtr drabinkowy) z wyborem nachylenia zbocza: 6/12/18/24 dB/oktawę i Multidrive,
  • Transpozycja: +/- 2 oktawy,
  • Arpreggiator/Sekwencer: Up, Down, Order, Random, Latching, Back/Forth, Invert, +/-2 Range, Tie, Rest, MIDI Sync, sekwencer 64-krokowy.
  • Więcej szczegółów: https://audiostacja.pl/moog-subsequent-37
  •  Cena ok. 6.400 PLN

Arturia MiniBrute 2

Legendarny mono-synth Arturii przybywa nowonarodzony w modularnej odsłonie! Ta informacja z pewnością zadowoli miłośników i poszukiwaczy oryginalnych, analogowych brzmień. Intuicyjny, łatwy w obsłudze i dający wiele radości wydaje się kontynuować dobre imię starszego brata. Dzięki parametrom udostępnionym na przednim panelu z łatwością możemy miksować oscylatory, zmieniać filtr, synchronizować LFO oraz odpowiednio dostosować obwiednie.

Główne cechy:

  • Dwa oscylatory z przebiegami i kształtowaniem: Sawtooth, Ultrasaw, Square, Pulse, Triangle, Metalizer, Sine, Szum, Wewnętrzny sygnał, Fine, Coarse
  • Multifiltr Steiner-Parker
  • Multifunkcyjna ADSR, sterowana napięciowo AD
  • Przester Brute Factor™
  • Mod matrix z 48 punktami patchowania CV
  • Dwa LFO z multiprzebiegami
  • Sekwencer i Arpeggiator
  • 25 klawiszowa klawiatura z MatrixBrute
  • Wyjscie line out, słuchawkowe, MIDI I/O, USB
  • Więcej szczegółów: https://uptone.pl/arturia-minibrute-2
  •  Cena ok. 2.500 PLN

Novation Circuit Mono Station

No i pojawił się także w naszym zestawieniu przedstawiciel syntezatorów typu PAD. Ten bardzo popularny i mobilny syntezator jest poniekąd już kultowym narzędziem pracy producentów muzycznych i dj’ów. Kilka miesięcy temu doczekał się bardzo dużej aktualizacji swojego oprogramowania co ponownie wzbudziło sporo zainteresowania wokół niego.

Novation Circuit Mono Station to analogowy syntezator parafoniczny nowej generacji wyposażony w dwa sekwencery oscylatorów i jeden modulacji. Tak jak Novation Circuit posiada 32 czułych na siłę nacisku padów RGB do grania skal i obsługi sekwencera 16-krokowego. Syntezator ma dwa oscylatory, które mogą być kontrolowane indywidualnie, trzy tryby distortion plus dodatkowo jeden filtr high-pass lub low-pass lub band-pass.

Główne cechy Circuit Mono Station:

  • Niezależna kontrola oscylatorów: Dwa oscylatory z indywidualną kontrolą synchronizacji i tuningu.
  • Frequency band: Filtry high-pass, low-pass i band-pass z nachyleniem 12dB i 24dB.
  • Monofoniczny i parafoniczny: Tryb monofoniczny i parafoniczny z indywidualną kontrolą glide.
  • Elastyczny system modulacji: Źródła modulacji w systemie 4 na 8 zapewnia elastyczną zmienność w routingu.
  • Szybki dostęp do patchy: Ładuj i zapisuj do 64 patchy w urządzeniu.
  • Three sequencer tracks: Dwa sekwencery oscylatorów i jeden modulacji.
  • Podłącz hardware i software: CV, Gate i wyjścia modulacj do oddzielnej kontroli hardware’u. Podłącz i zsynchronizuj swój software i hardware po MIDI.
  • Zapisz swoje presety: Zrób backup patchy i sesji w monosynth components.
  • Trzy tryby distortion: 1, 2 lub 1 + 2.
  • Więcej szczegółów: https://uptone.pl/Novation+Circuit+Mono+Station
  • Cena: ok. 2.100 PLN

Teenage Engineering PO-33 i PO-35

Nawet jeśli wyglądają jak kalkulatory bez obudowy, zdecydowanie nimi nie są. Zaprezentowane podczas tegorocznych targów Namm Show dwa nowe kieszonkowe syntezatory Teenage Engineering – PO-33 i PO-35 kryją w sobie ciekawe możliwości!

Najnowsze syntezatory razem ze znanym już syntezatorem perkusyjnym PO-32 stanowią zwieńczenie trzeciej generacji Pocket Operatorów z serii Metal. Pierwszy z nich, czyli mikro-sampler PO-33 wyposażono w 40-sekundową pamięć, wbudowany mikrofon i wejście liniowe, za pośrednictwem których będziecie mogli wprowadzić do urządzenia swoje próbki. A to oczywiście dopiero wstęp do zabawy. To małe urządzonko posiada spory zestaw efektów, możliwość modyfikacji brzmień, 16 krokowy sekwencer oraz 16 paternów do zapełnienia. I mieści się w kieszeni;) Drugi sekwencer, to w zasadzie synth z możliwością modyfikacji głosu. Teenage Engineering PO-35 wyposażono w osiem brzmień głosu i wbudowany mikrofon, dzięki któremu nagracie własne próbki głosowe, a następnie nadacie im wybrany charakter, dodacie efekty, perkusję i wiele innych. Ich ceny zaczynają się od ok. 420 PLN.

Więcej szczegółów: https://uptone.pl/tag/teenage-engineering


Roland JUNO-DS61

Na zakończenie jeszcze jeden klasyk z rodziny JUNO-DS od Rolanda. JUNO-DS61 to jeden z 3 reprezentantów tej serii. Ostatnio uzupełnił go model JUNO-DS76. Jest to syntezator poziomu Entry Level oferujący użytkownikom bardzo wiele w swojej klasie cenowej. Syntezatory JUNO znane są na całym świecie za ich brzmienie, prostotę obsługi i wyjątkową wartość. JUNO-DS61 to idealny instrument dla muzyków każdego rodzaju, od profesjonalnych klawiszowców po producentów muzyki i domowych hobbystów.

Główne cechy to:

  • Lekki, gotowy na występy instrument z profesjonalnymi brzmieniami, rozbudowanymi możliwościami wykonawczymi i zasilaniem bateryjnym
  • 61-nutowa klawiatura z syntezatorową mechaniką , czuła na dynamikę gry
  • Zawiera wszystkie brzmienia popularnego modelu JUNO-Di plus nowe, zaktualizowane brzmienie pianin akustycznych i elektrycznych, dodatkowe brzmienia organowe oraz inne rzeczy, niezbędne na estradzie
  • Gniazdo na karty rozszerzeń pozwala użytkownikom pobierać próbki nowych brzmień, dostępne bezpłatnie na stronie Axial firmy Roland
  • Funkcja importu sampli do odtwarzania plików WAV za pomocą klawiatury syntezatora JUNO-DS61
  • Łatwe manipulowanie brzmieniami oraz wygodna edycja za pomocą poręcznych potencjometrów
  • Osiem padów do wyzwalania sampli i odtwarzania utworów audio, przechowywanych w pamięci USB
  • Wejście mikrofonowe z dedykowanym pogłosem, wokoderem i efektem AUTO PITCH, aby zapewnić
  • Intuicyjny, ośmiośladowy sekwencer z funkcją zapisu non-stop do szybkiego rozwijania pomysłów
  • Tryb USB AUDIO oraz sterowanie MIDI i programami typu DAW
  • Więcej szczegółów: https://www.roland.com/juno-ds61
  • Cena: ok. 2.400 PLN

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here