Nagłośnienie Alcons Audio w miejskim plenerze

0
Neon-festival-Alcons-Audio

System nagłośnieniowy Alcons Audio zawisł na plenerowych scenach NEON Festival w norweskim Trondheim, przez dwa dni grając dla ponad 18 tysięcy widzów.

NEON Festival odbył się w dniach 9-10 czerwca 2022 na EC Dahls Arena w obrębie miejskiego browaru EC Dahls. Teren imprezy znajdował się bardzo blisko budynków mieszkalnych, dlatego oprócz zapewnienia tłumnie zgromadzonej widowni wspaniałych wrażeń dźwiękowych podczas dwóch dni pełnych muzyki, ważne było, aby jednocześnie nie zakłócać zanadto spokoju okolicznym mieszkańcom.

Już wcześniej wstęgowy system Alcons Audio udowodnił tutaj swój potencjał podczas festiwalu Trondheim Rocks, a ponieważ NEON Festival był w zasadzie mniejszą wersją Trondheim Rocks, wybór rozwiązań firmy Alcons był oczywisty dla organizatorów wydarzenia oraz mile widziany przez dźwiękowców występujących na nim artystów.

Neon-festival

Na głównej scenie NEON Festivalu wykorzystano aż 32 moduły liniowe LR28/80 14“ i 30 kardioidalnych subwooferów BC543 3×18”, uzupełnionych gronem sześciu LR18/90 2 x 8” z prawej strony sceny, a także cztery wielofunkcyjne monitory VR12/90 12” jako frontfill oraz dwa kolejne VR12/90 12” i dwa subwoofery BF181 18” jako nearfill.

Scena B nagłośniona została przez system liniowy Alcons LR24 2 x 12”, obejmujący 16 modułów LR24/90 plus 14 większych modułów LR28B dla pokrycia pasma basowego. Dodatkowo sześć modułów LR18/90, dwa kompaktowe subwoofery BF151 15” i dwa monitory VR8 8” użyto jako nearfield.

Oba systemy sceniczne napędzane były łącznie przez 188 kanałów z 45 końcówek Sentinel 10 i dwóch kontrolerów Sentinel 3.

Neon-festival

„Nie jest tajemnicą, że lubię systemy wstęgowe Alcons. Ich czystość i barwa idealnie pasują do mojego miksowania. Brzmienie nowego albumu grupy jest bogate i obejmuje szeroki zakres częstotliwości, a na koncertach plenerowych zawsze wyzwaniem jest uzyskanie pokrycia pełnego pasma dla całej areny, szczególnie w dolnym zakresie, ponieważ bas w wielu utworach leży w zakresie 29– 40Hz.“

– mówi inżynier FOH zespołu Highasakite, jednego z headlinerów festiwalu, Johan Kristian Berntsen

„Od wielu lat mam Alcons Audio w moich riderach, ponieważ wiem, że ten system daje mi to, czego szukam. Czysta, wyraźna góra, bogata niska średnica i mocny sub-bas. Tak było i tym razem. Karpe grali w tym roku na swoim pierwszym festiwalu od trzech lat i wszystko, od ciężkich basowych utworów po skrzypce i perkusję, musiało być słyszalne w 64-kanałowym miksie. System Alcons był bardzo dobrze zestrojony i dał mi każdą możliwość umieszczenia źródeł dźwięku tam, gdzie chciałem. Zapewnia fantastyczną wyrazistość mowy, nawet z wykonawcami częściowo przed nagłośnieniem, i niewiarygodnie równomierne pokrycie subwoofera. To sprawiło, że miksowanie hip-hopu stało się zabawą.”

– powiedział Espen Husby, inżynier miksu grupy Karpe, piątkowego headlinera NEON Festival 2022

„Biorąc pod uwagę, że był to festiwal muzyki electro/hip hop, nie było niespodzianką, że LR28 spisał się tak dobrze, dzięki swojej przejrzystości, projekcji i spójnej kontroli zarówno w płaszczyźnie poziomej, jak i pionowej. To bardzo dobrze zaprojektowany, wielkoformatowy PA, z którym zawsze przyjemnie się pracuje.”

– podsumował Erwan Thomas, inżynier dźwięku i systemów Trondheim Stage, który był odpowiedzialny za zapewnienie nagłośnienia na NEON Festival 2022

Więcej szczegółów
Producent: https://www.alconsaudio.com
Dystrybutor: https://aplauzaudio.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj