Alcons Audio na Schleswig-Holstein Music Festival!

0

Schleswig-Holstein Music Festival to jedno z największych wydarzeń artystycznych u naszych zachodnich sąsiadów. Sami też niejednokrotnie mieliśmy okazję w nim uczestniczyć 🙂 Tegoroczną gwiazdą był rewelacyjny i niezwykle oryginalny skrzypek Nigel Kennedy, a wymagającym warunkom akustycznym sprostał niezawodny system liniowy Alcons Audio LR18.

12 lipca 2019 r. Nigel Kennedy zagrał ciekawy koncert w ramach Festiwalu Muzycznego Schleswig-Holstein. Ponad 3500 widzów zgromadziło się tego dnia w słynnej Holstenhalle 1 w Neumünster aby nie przegapić takiego wydarzenia. Wyjątkowemu skrzypkowi towarzyszyła Schleswig-Holstein Festival Orchestra, w skład której wchodzili młodzi muzycy z ponad 27 krajów, którzy zostali wybrani spośród 1500 kandydatów podczas międzynarodowych przesłuchań.

Holenderski producent systemów nagłośnieniowych Alcons Audio połączył siły z inżynierem dźwięku Kennedy’ego – Andreasem Adelhoferem z Headroom Media Service GmbH aby zadbać o najwyższej jakości dźwięk. Adelhofer, który pracuje jako inżynier dźwięku dla Nigela Kennedy’ego od ponad pięciu lat, jest odpowiedzialny za wszystkie jego koncerty na całym świecie jako inżynier FOH.

Na koncercie w Neumünster, Adelhofer po raz pierwszy współpracował z Alcons Audio. Jak komentuje:

„Od dawna chciałem przetestować na żywo system nagłośnieniowy marki Alcons i od pewnego czasu prowadziłem rozmowy z Carstenem Albrechtem z Alcons Audio Niemcy. Dzięki Nigelowi Kennedy’emu udało mi się wreszcie wprowadzić ten projekt w życie!”

System PA składał się z 36 modułów liniowych Alcons LR18 (16x przód, 20x wypełnienie), 6x Alcons LR7 o dyspersji 120-stopni jako dodatkowe przednie wypełnienia, 4x RR12 jako klaster środkowy, 2x RR12 jako boczne wypełnienie i 6x BF302 (2x 15 “bas) w układzie kardioidalnym. Wszystkie systemy były zasilane cyfrowo przez 13x wzmacniaczy kontrolera Sentinel S10.

Naturalnie i dyskretny dźwięk z optymalnym pokryciem przestrzeni

Jako arena sportowa z łukowatym dachem Holstenhalle 1 z pewnością nie jest idealnym miejscem na najwyższej klasy koncert muzyki klasycznej i stanowi wyzwanie dla inżynierów dźwięku i technologii PA, jak podaje Andreas Adelhofer:

„Wstępne planowanie akustyczne odegrało kluczową rolę w tych okolicznościach. Zarówno mnie, jak i samego artystę zawsze interesuje naturalny dźwięk, który jest tak akustyczny, jak to tylko możliwe. Jednocześnie każdy widz powinien znajdować się jak najbliżej źródła dźwięku czyli powinien siedzieć w pierwszym rzędzie co oczywiście nie jest możliwe.”

Wyzwanie dla realizatora

„Aby oddać widzom jak najwięcej naturalnego brzmienia, bez tak zwanego typowego ustawienia koncertowego systemu, należy zwrócić szczególną uwagę na omikrofonowanie muzyków oraz bardzo dobre dostrojenie systemu głośników, który równomiernie pokryje cały obszar widzów, bez żadnego wzrostu pasma przenoszenia i rozkładu poziomu dźwięku. Zostało to doskonale osiągnięte dzięki matrycy liniowej Alcons LR18 jako głównej instalacji. Po zmierzeniu systemu przez Uwe Biesgena jako inżyniera systemowego mieliśmy spadek poziomu tylko o 1dB w miejscach najbardziej oddalonych od sceny ”

– mówi Adelhofer

„Tak jak się spodziewałem, system zapewnił doskonałą spójność. Obraz akustyczny w całym obszarze widowni był niezwykle jednorodny, szczególnie w tym bardzo wymagającym akustycznie otoczeniu. Również sami muzycy przechodząc koło stanowiska FoH podczas przerwy chwalili dźwięk systemu jako dyskretny, zdefiniowany i ciepły. Uważam, że wszystko poszło doskonale! Ta ocena została w pełni potwierdzona po koncercie przez artystę i kierownictwo.”

Więcej szczegółów
Producent: https://www.alconsaudio.com
Dystrybutor: https://aplauzaudio.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here