Nowe oprogramowanie Akai MPC 2.4 i cykl przydatnych tutoriali!

0

Akai Professional wypuścił nowy update oprogramowania dla MPCX i MPC Live. Aktualizacja wnosi ze sobą kilkanaście efektów FX znanych z ProTools oraz 12 całkowicie nowych wtyczek.

MPC 2.4 to przede wszystkim gigantyczne udoskonalenie płynności pracy stacji MPCX i MPC Live. Łącznie dodano aż 28 niezbędnych efektów autorstwa docenianej przez krytyków DSP firmy AIR Music Technology.  Wisienką na torcie jest bardzo pożądany kompresor z bocznym torem regulacji Mother Ducker.

Pełna lista udoskonaleń pochodzących z MPC 2.4 prezentuje się następująco:

16 klasycznych efektów FX z ProTools:

  • AIR Distortion: Natychmiast nadaje kolorytu do sygnałów audio w wielu trybach i skalowalnych ilościach zniekształceń.
  • AIR Enhancer: Poprawia niskie i wysokie szerokopasmowe częstotliwości sygnału audio.
  • AIR Ensemble: Stosuje płynne, migoczące efekty modulacji do wybranego sygnału audio.
  • AIR Filter Gate: Wysoko ceniona wtyczka, która przesyła sygnał audio w rytmiczne wzory staccato ze zmiennym filtrowaniem, amplitudą i panoramowaniem.
  • AIR Flanger: Stosuje krótkie opóźnienie modulacji do wybranego sygnału audio.
  • AIR Freq Shift: Przesuwa indywidualne częstotliwości sygnału audio, tworząc niepowtarzalny efekt.
  • AIR Fuzz-Wah: Dodaje kolorytu do sygnału audio z różnymi typami i różnymi ilościami zniekształceń przypominających tranzystor
  • AIR Kill EQ: Natychmiastowe wyciszanie szerokiego pasma niskich, średnich i wysokich częstotliwości niezależnie od sygnału audio – popularny efekt dla DJ-ów i jest powszechnie słyszany we współczesnej produkcji muzyki elektronicznej.
  • AIR Lo-Fi: Bit-crush, down-sample, klip i poprawka wybranego sygnału wejściowego.
  • AIR Multi-chorus: Stosuje bujne i złożone efekty Chorus do sygnału audio.
  • AIR Non-Linear Reverb: Stosuje specjalny bramkowany lub odwrócony efekt pogłosu na sygnał audio, tworząc syntetyczny, przetworzony nastrój.
  • AIR Phase: Ustala stadium dla sygnału dźwiękowego do pożądanego brzmienia „wooshy”, „squishy”.
  • AIR Reverb: Stosuje pogłos do sygnału audio, tworząc poczucie przestrzeni lub przestrzeni – idealne dla efektu. Umoliwia wysyłanie wstawek lub wstawianie efektów głównych.
  • AIR Spring Reverb: Wierna emulacja klasycznego wiosennego pogłosu.
  • AIR Stereo Width: Przydatna wtyczka zapewniająca szerszą obecność stereo w źródłowym dźwięku
  • AIR Talkbox: Natychmiast dodaje rezonanse głosowe do wybranych sygnałów audio.

12 całkowicie nowych wtyczek:

  • AIR Channel Strip: Specjalnie napisane dla MPC łączy wiele sekcji z superszybkim interfejsem, aby uzyskać niesamowite rezultaty. Sekcja wyrównania zawiera filtr górnoprzepustowy, niską półkę, wysoką półkę i w pełni parametryczne środkowe pasmo. Sekcja dynamiki zawiera kompresor AIR i algorytmy bramek, które doskonale nadają się do osiągania twardych odgłosów bębnów.
  • AIR Compressor: Podstawa produkcji. Użyj tego kompresora, aby zmienić zakres dynamiczny sygnału, automatycznie zmniejszając jego wzmocnienie, jeśli przekracza określony poziom.
  • AIR Delay: Klasyczne opóźnienie stereo ze ścieżką sprzężenia zwrotnego, w której znajduje się filtr do kształtowania tonacji powtórzeń. Parametry Ratio i Width umożliwiają uzyskanie szerokiego zakresu stereofonicznych efektów opóźnienia.
  • AIR Diff Delay: Opóźnienie efektu linii, który jest zsynchronizowany z tempem sesji i wykorzystuje regulowaną ilość dyfuzji, emulując w ten sposób rozproszenie ich w przestrzeni pogłosowej.
  • AIR Filter: Stosuje filtr do przychodzącego sygnału audio, a następnie stosuje wybieralny rodzaj zniekształceń i redukcji do przefiltrowanego sygnału.
  • AIR Maximizer: Limiter opracowany specjalnie do profesjonalnego masteringu.
  • AIR Noise Gate: Klasyczny efekt bramy z dedykowaną sekcją denoise, aby uzyskać gładszy efekt bramki z mniejszą słyszalnością.
  • AIR Para EQ: Czterozakresowy equalizer parametryczny z czterema niezależnymi zakresami korektora.
  • AIR Pitch Shifter: Transponuj wysokość przychodzącego dźwięku; szereg algorytmów zmiany wysokości zapewnia różne brzmienia do eksperymentowania.
  • AIR Pumper: Tworzy rytmiczny efekt pompowania, podobny do kompresji sidechain, z możliwą do przypisania prędkością, głębokością i kształtem obwiedni.
  • AIR Transient: Zwiększ dynamiczność dźwięku perkusji, zmniejsz poziom pogłosu lub zwiększ poziom sustain na gitarze basowej.
  • AIR Tube Drive: Emuluje dźwięk odtwarzanego sygnału za pomocą lekko „przesterowanego” wzmacniacza lampowego, tworząc ciepłe, gładko brzmiące zniekształcenie.

Więcej szczegółów:
Producent – www.akaipro.com
Dystrybutorwww.audiostacja.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here