Ile kosztuje OP–1 field? Teraz to Ty decydujesz!

426
teenage-engineering-OP-1-field-Pick-Your-Own-Price_uptone

Teenage Engineering, znane ze swoich designerskich grooveboxów, ruszyło z eksperymentem społecznym „Pick Your Own Price”: pozwala użytkownikom ustalić cenę za flagowy OP‑1 Field – w przedziale od 1 399 € do 9 999 €. W Polsce najniższa kwota to 5 999 PLN. Akcja trwa do końca czerwca!

1. Nowa cena to nie tylko promocja

Kampania to swoisty wehikuł ekonomiczny. Zamiast standardowej zniżki, TE otwiera możliwość wyboru ceny – minimalna to aż 30 % poniżej startowej (OP‑1 Field debiutował w USA w 2022 r. za 1 999 USD). W praktyce to opcja od 1 399 € do nawet 9 999 €, a po wymianie staje się pytaniem, czy chcemy dopłacić ekstra, by wesprzeć markę i jej dalszy rozwój.


2. Dlaczego właśnie taka kampania

Teenage Engineering tłumaczy to wprost: „to delikatny eksperyment. I pytanie. … Musimy zrozumieć rynek, dowiedzieć się, jak myślicie, jak się zachowujecie”. Marka chce sprawdzić, czy użytkownicy pokuszą się o więcej niż najniższy próg – to kwestia zaufania i rzeczywistego poczucia wartości technologii i designu.

OP–1 field

3. Reakcje użytkowników – od entuzjazmu po sceptycyzm

Opinie w sieci są mieszane. Na Reddicie część osób wyraża głęboką niedowierzanie:

“Why would anyone choose anything higher than the minimum? This is dumb”

Inni zauważają, że nawet stratazowaną wartość OP‑1 wynosiła około 1 400 USD–i to zaledwie tuż po premierze:

“1399 was the last (and highest) price the OG OP-1 was sold for before it was discontinued.”

Zatem kampania pozwala „zrewidować” ten historyczny próg.


4. Co z tego wynika? Refleksja nad wartością twórczości

To nie tylko akcja sprzedażowa, ale pytanie o to, jak definiujemy wartość – produktu, innowacji i marki. Podobnie jak zostawiamy napiwki kelnerom czy wspieramy twórców na Patronite, tu można dorzucić do podstawowej ceny, jeśli wierzymy w kontynuację kreatywnego procesu TE. Choć minimalna cena kusząca, to nawet powyżej tej kwoty można wysłać sygnał poparcia dla innowacji.


5. Czy OP‑1 Field jest „zbyt drogi”?

Krytycy z jednej strony zwracają uwagę na ceny premium TE, inni – że wysoki koszt wynika z łączenia unikalnego designu, ograniczonej produkcji i jakości komponentów. Warto zauważyć, że OP‑1 Field to małe, kompaktowe studio z rekordem aż 24 h działania na baterii, stereo, Bluetooth, FM radio i wieloma innymi funkcjami. To nie zabawka, ale pełnoprawne narzędzie – mimo wszystko jego cena od zawsze była elementem debaty, dlatego TE puszcza tę kulę energetycznie w rynek.

OP–1 field

6. Podsumowanie: nie tylko instrument – ale dialog

Koniec czerwca to granica czasowa tej kampanii. Czy na stałe pojawią się ceny z niższej półki? Czy TE odkryje, jaka wartość najbardziej rezonuje z twórcami? Na pewno OP‑1 Field kusi – zarówno ceną, jak i ideą umożliwienia realnego wpływu na jej określenie. Dla wielu to okazja, by zadać sobie pytanie: ile naprawdę chcę i mogę zapłacić za kreatywne narzędzie?

Więcej szczwegółów:
Producent: www.teenageengineering.com
Dystrybutor: www.audiotechpro.pl

Teenage Engineering OP-1 Field teraz także z vocoderem!