[TEST] Sprawdzamy mikrofon instrumentalny Audio-Technica ATM-350A

0

W ubiegłym roku Audio-Technica udoskonaliła mikrofon instrumentalny ATM-350 wprowadzając go w wersji ATM-350A.

Akademia Muzyczna w Gdańsku zdecydowała się na wybór tego modelu do nagłaśniania własnych koncertów, a jak wiadomo, na wyższych uczelniach artystycznych nie można sobie pozwolić nawet na najmniejsze niedociągnięcia 🙂

Dzisiaj krótka recenzja Piotra Rodaka – realizatora dźwięku Akademii Muzycznej w Gdańsku na temat tego mikrofonu:


Jest to typowa pojemnościowa konstrukcja o charakterystyce kardioidalnej. “Brzmienie” tego mikrofonu znane jest mi od dłuższego czasu. Pracowałem z nimi wielokrotnie, stąd moja sugestia na wybór tego właśnie modelu do naszych celów i potrzeb. Jego wszechstronność pozwala na pracę z wieloma instrumentami co jest pomocne przy różnych konfiguracjach instrumentów na scenie.

1

3

I o ile wcześniejsza wersja oferowała tylko mocowanie uniwersalne (nie zawsze wygodne) tak nowe rozwiązania spowodują, że mikrofon ten będzie jeszcze częściej wybieraną pozycją do scenicznych zastosowań. Mamy do dyspozycji, kilka mocowań, które możemy bardzo sprawnie i szybko wymieniać na takie, które aktualnie potrzebujemy.

Na szczególną uwagę zasługuje mocowanie perkusyjne oraz podstawka magnetyczna, którą możemy używać np. przy nagłaśnianiu fortepianu. Dodatkowo mikrofon jest dostępny w dwóch wersjach długości szyjki, standardowej oraz long. Oczywiście zdarzają się sytuacje, że krótsza, standardowa jest czasem minimalnie za krótka, a long już za długa ale to szczegóły, które mieszczą się w akceptowalnej granicy 🙂

W zależności od opcji końcówki mocowania oraz długości mamy do wyboru modele:  ATM350D, ATM350PL, ATM350U, ATM350UCW, ATM350UL, ATM350W

Pełna lista dostępnych mocowań na stronie producenta: eu.audio-technica.com

Co do brzmienia to tak jak wspomniałem na początku. Jest ono niezmienione w stosunku do wcześniejszej wersji i gwarantuje nam oraz muzykom taki odbiór jakiego sobie życzymy. Odwzorowanie wszelkich instrumentów jest czyste, precyzyjne dobrze zbalansowane, coż takie jak powinno moim zdaniem być. Nawet przy wysokim poziomie głośności.

Co ważne, zastosowana charakterystyka kardioidalna zmniejsza wpływ dźwięku z obszarów bocznych oraz tylnych i naprawdę zapewnia odporność na sprzężenia akustyczne. Użyłem słowa naprawdę ponieważ zapewnienia producentów to jedno, a praktyka drugie. W tym przypadku jest dokładnie tak jak obiecuje producent.

2

Na zakończenie dodam, że mikrofon posiada filtr dolno-zaporowy ucinający wszystko poniżej 80Hz. Na pokładzie kabel o długości 4 metrów co jest wystarczającą długością, a całość zapakowana w solidny case, dzięki czemu nie musimy się martwić o nasze zabawki. Polecam wszystkim!

Piotr Rodak
Realizator dźwięku
Akademii Muzycznej w Gdańsku

Dane Techniczne:

  • Charakterystyka: kardioidalna
  • Pasmo przenoszenia: 40 – 20000 Hz
  • Czułość: -49 dB (3.5 mV) 1V @ 1Pa
  • Impedancja: 200 Ohm
  • Max SPL: 159 dB, 1kHz @ 1% THD
  • Dynamika: 130 dB
  • Stosunek sygnał/szum: 65 dB, 1 kHz @ 1 Pa
  • Zasilanie phantom: 11 – 52 V DC, 3,5 mA typowo
  • Waga: 14,5 g
  • Wymiary: 37,8 x 12,2 mm
  • Złącze: 3pin XLRm
  • Kabel: 4m ze złączem HIROSE HR10

Więcej szczegółów na stronie producenta eu.audio-technica.com oraz dystrybutora www.konsbud-audio.pl

zestaw

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here