Po ośmiu latach władzy, Marek Weiss Grzesiński oddał berło swemu następcy.
Od 1.09.2016 roku, nowym dyrektorem Opery w Gdańsku został Warcisław Kunc. Co to oznacza dla pomorskiego świata kultury wysokiej?

1666553-warcislaw-kunc-podczas-swojej-kadencji-na-stanowisku-dyrektora-planuje-cztery

Całkiem niedawno pojawiły się pierwsze plotki na temat nowości jakie zawitają w Operze Bałtyckiej w Gdańsku.
Po ośmiu latach, pan Marek Weiss Grzesiński musiał pożegnać się z teatrem i oddać władzę nowo wybranemu w konkursie dyrektorowi.
Ten od razu przeszedł do działania. Pierwsze zmiany pojawiają się już na wstępie jego urzędu.
Z zapowiedzi możemy tylko domniemywać, że pierwsza kadencja dyrektorska pana Kunca, obrastać będzie w innowacje (względem tego co widzieliśmy przez ostatnich osiem lat), całkowitą zmianę repertuaru, ale i kompletnie nowy kierunek w jakim podążać ma opera w Gdańsku.

Cztery lata z czterema filarami

Nowy dyrektor Opery Bałtyckiej w Gdańsku zapowiedział znaczące zmiany w repertuarze.

Jak sam mówi:

Chcę, by opera stała się instytucją otwartą, do której przyjdzie już w przyszłym sezonie 100 tysięcy ludzi – to jeden z głównych moich celów.
Wierzę, że będzie to teatr dla tych, którzy kochają operę i taniec, ale odnajdą się w nim również ci, którzy chcą doznać różnych innych wrażeń. Dlatego pracujemy w czterech filarach, prezentowanych przez cztery najbliższe sezony do końca mojego kontraktu. W każdym z sezonów chcemy prezentować kulturę wybranego kraju. Będzie ona pretekstem i nośnikiem wszelkich zdarzeń organizowanych w teatrze. W sezonie włoskim zadbamy o to, by zaistnieli w naszych propozycjach włoscy realizatorzy, włoskie tytuły czy włoscy kompozytorzy, ale znajdziemy miejsce też dla kultury Rzymu, kuchni czy mody kojarzonej z tym państwem.

Przeczytaj więcej

Artykuł o Operze Bałtyckiej i jego nowym dyrektorze pozostawię otwartym – delikatnie niedokończonym.
Jednak jako stary miłośnik muzyki operowej mogę zapewnić, że z całą redakcją będziemy bacznie wyczekiwać zmian w Operze Bałtyckiej – oczywiście tylko tych zmian, które wyjdą na dobre kulturze Trójmiasta.

Rozmowa z dyrektorem Opery Bałtyckiej i szefem zespołu baletu, panem Wojtkiem Warszawskim.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here