Najlepsze interfejsy audio roku 2020!

6074
interfejsy-audio-2020

Zobacz jakimi kompaktowymi interfejsami audio warto się zainteresować. Oto nasz wybór najciekawszych i najbardziej godnych uwagi modeli do nagrywania zarówno w domu, w studiu, jak i w terenie.

Do naszego zestawienia wybraliśmy produkty z różnych półek cenowych, aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie, niezależnie czy szuka swojego pierwszego interfejsu, czy też zamierza poważniej zainwestować w swoje domowe studio. Podstawowym kryterium wyboru było oferowanie przynajmniej 2 kanałów wejściowych oraz kompaktowe, “biurkowe” gabaryty. Posortowaliśmy je w kolejności od najdroższego i najbardziej rozbudowanego do najtańszego i najprostszego – ale wciąż oferującego bardzo dobrą jakość dźwięku, spełniającą wymagania użytku profesjonalnego.

Do każdego z wymienionych interfejsów dołączony jest pakiet oprogramowania obejmujący różnego typu wtyczki, instrumenty wirtualne, a nawet całe programy DAW. Skład tych zestawów ulega niekiedy zmianom w zależności od okresowych promocji itp. Dlatego też celowo pominęliśmy ten aspekt, skupiając się na funkcjach i “twardych” specyfikacjach sprzętowych, zakładając, że software pełni przeważnie rolę dodatku, a nie kryterium decydującego o zakupie.


Antelope Audio Zen Tour Synergy Core

Nowa wersja popularnego modelu Zen Tour oferuje 4 wbudowane procesory ARM DSP oraz 2 moduły FPGA pozwalające w sumie na przetwarzanie do 256 efektów jednocześnie – to właśnie kryje się pod dopiskiem Synergy Core w jego nazwie. A to dopiero początek, bo w pakiecie dostajemy tu aż 8 analogowych kanałów wejściowych (4 mikrofonowo-liniowe i 4 instrumentalne) i 10 wyjściowych (licząc z głównym wyjściem monitorowym) oraz możliwość ich rozszerzenia o kolejne 8 cyfrowych torów ADAT i 2 SPDIF (w obie strony oczywiście). Funkcja, która szczególnie ucieszy gitarzystów to 2 specjalne wyjścia “Reamp” przeznaczone do wypuszczenia sygnału o poziomie instrumentalnym celem jego dalszego przetwarzania przez zewnętrzne efekty lub wzmacniacze. Jeśli dodamy do tego obsługę za pomocą ekranu dotykowego oraz kompatybilność zarówno z tradycyjnym standardem USB, jak i Thunderbolt 3, otrzymamy wszechstronną i mocarną maszynę, która może być sercem nowoczesnego domowego studia.

Wejścia:

  • 4 x wejście XLR/jack z zasilaniem Phantom dla każdego kanału z osobna (kanały 1-4)
  • 4 x wejście instrumentalne Hi-Z jack 6,3 mm (kanały 5-8)
  • 1 x ADAT In
  • 1 x SPDIF In (RCA)

Wyjścia:

  • 2 x wyjście słuchawkowe stereo jack 6,3 mm
  • 2 x wyjście “Reamp” jack 6,3 mm
  • 1 x wyjście monitorowe L-R jack 6,3 mm
  • 1 x wyjście liniowe D-Sub 25 (8 kanałów analogowych)
  • 1 x ADAT Out
  • 1 x SPDIF Out (RCA)

Połączenie:

  • USB-A, Thunderbolt 3

Próbkowanie (max):

  • X kHz/24-bit

Zasilanie:

  • sieciowe 18V DC

Kompatybilność:

  • Windows, MacOS, iOS

Cena: ok. 8200-8800 zł

Więcej szczegółów
Producent: https://en.antelopeaudio.com
Dystrybutor: https://musictoolz.pl


Apogee Symphony Desktop

Debiutujący na NAMM 2020 biurkowy interfejs Apogee Symphony Desktop oferuje tę samą jakość preampów i przetwarzania dźwięku co flagowe modele Symphony I/O Mk2, tyle że w dużo mniejszym, a przy okazji bardziej przystępnym cenowo formacie. Oprócz dwóch najwyższej klasy preampów mikrofonowych Apogee Alloy i wejścia gitarowego z transformatorem FET, otrzymamy tu także wejście i wyjście ADAT rozszerzające dwa kanały analogowe o kolejnych 8 cyfrowych wejść i wyjść, a także wbudowany procesor DSP pozwalający na odciążenie komputera oraz monitorowanie w czasie rzeczywistym z użyciem firmowych pluginów – w tym emulacji autentycznych, analogowych preampów mikrofonowych! Obsługa większości funkcji tak samo jak w przypadku wyższych modeli Symphony odbywa się z użyciem intuicyjnego ekranu dotykowego. Dodatkowe wejście USB pozwala na podłączenie zewnętrznego sprzętu – np. sterownika MIDI czy iLoka.

Wejścia:

  • 2 x XLR/jack combo z zasilaniem Phantom 48 V (osobnym dla każdego kanału) i cyfrową emulacją preampów mikrofonowych
  • 1 x jack instr. z transformatorem FET (zamiennie dla kanału 1)
  • 1 x ADAT/SPDIF In
  • 1 x USB Host

Wyjścia:

  • 1 x słuchawkowe, jack stereo 6,3 mm
  • 1 x słuchawkowe, jack stereo 3,5 mm
  • 1 x monitorowe L-R, jack 6,3 mm
  • 1 x ADAT/SPDIF Out

Połączenie:

  • USB-C

Próbkowanie (max):

  • 192 kHz/24-bit

Zasilanie:

  • sieciowe 9-16V DC

Kompatybilność:

  • Windows, MacOS, iOS

Cena: ok. 6700-6900 zł

Więcej szczegółów
Producent: https://apogeedigital.com
Dystrybutor: http://www.mbspro.com.pl


Arturia AudioFuse

Oryginalny design i bardzo rozbudowany panel kontrolny kryją bogactwo funkcji i możliwości, których pozazdrościć może niejeden konkurent. Cztery analogowe kanały wejściowe (w tym dwa preampy mikrofonowe Discrete PRO), gniazda insertowe na kanałach 1 i 2, dwie pary wyjść monitorowych, dwa osobne wyjścia słuchawkowe, złącza MIDI, wejście i wyjście Wordclock, a także wejście i wyjście optyczne ADAT rozszerzające ilość kanałów I/O o 4 (192 kHz) lub 8 (48 kHz). Jakby tego było mało, AudioFuse może także służyć za hub USB, do którego podłączymy trzy kolejne urządzenia w tym standardzie. Jeśli szukamy dźwiękowego centrum dowodzenia o potężnym potencjale w kompaktowym, przenośnym wydaniu (dodatkowym atutem jest transportowa osłonka nakładana bezpośrednio na panel górny), ten interfejs chyba nie ma sobie równych.

Wejścia:

  • 2 x XLR/jack combo (kanał 1 i 2 ) z zasilaniem Phantom 48 V (osobnym dla każdego z wejść)
  • 2 x jack line in (kanał 3 i 4)
  • 2 x insert jack (kanały 1 i 2)
  • 2 x wejście Phono RCA (kanał 3 i 4)
  • 1 x ADAT In
  • 1 x MIDI In
  • 1 x Wordclock In
  • 3 x USB Hub

Wyjścia:

  • 2 x wyjście słuchawkowe jack stereo 6,3 mm
  • 2 x wyjście słuchawkowe jack stereo 3,5 mm
  • 2 x wyjście monitorowe L-R jack 6,3 mm
  • 1 x wyjście monitorowe L-R RCA
  • 1 x ADAT Out
  • 1 x MIDI Out
  • 1 x Wordclock Out

Połączenie:

  • Micro USB

Próbkowanie (max):

  • 192 kHz/24-bit

Zasilanie:

  • Micro USB / sieciowe

Kompatybilność:

  • Windows, MacOS, iOS

Cena: ok. 2000-2500 zł

Więcej szczegółów
Producent: https://www.arturia.com
Dystrybutor: https://audiotechpro.pl


Universal Audio Apollo Solo TB3/USB

Najbardziej popularny i jeszcze do niedawna najmniejszy interfejs UA Apollo Twin ma od jakiegoś czasu młodsze rodzeństwo. Zeszłoroczny model Arrow został obecnie zastąpiony przez model Apollo Solo, oferowany w dwóch wersjach: Thunderbolt 3 dla komputerów Mac oraz USB 3 dla komputerów Windows. Poza tym specyfikacja pozostała taka sama: dwa wejścia mikrofonowo-liniowe z systemem Unison dla wiernej emulacji różnego rodzaju preampów w połączeniu z pluginami UAD, wbudowany układ DSP do ich obsługi, zawodowe konwertery AD/DA – wszystko to pozwalające na uzyskanie światowego brzmienia w domowym zaciszu… lub gdziekolwiek indziej! Ponadto wraz z interfejsem uzyskujemy dostęp do najnowszego programu DAW firmy Universal Audio o nazwie LUNA (darmowy dla wszystkich użytkowników dowolnego modelu Apollo).

Wejścia:

  • 2 x XLR/jack combo z zasilaniem Phantom 48 V (osobnym dla każdego kanału) i systemem Unison
  • 1 x jack instr. (zamiennie dla kanału 1)

Wyjścia:

  • 1 x słuchawkowe, jack stereo 6,3 mm
  • 1 x monitorowe L-R, jack 6,3 mm

Połączenie:

  • osobne wersje Thunderbolt 3 lub USB 3 (USB-C)

Próbkowanie (max):

  • 192 kHz/24-bit

Zasilanie:

  • Thunderbolt 3 / sieciowe 12 V dla wersji USB 3

Kompatybilność:

  • MacOS / Windows

Cena: ok. 2150-2300 zł

Więcej szczegółów
Producent: https://www.uaudio.com
Dystrybutor: https://audiostacja.pl


SSL 2+

Żarty się skończyły! Kiedy jeden z najbardziej uznanych producentów analogowych konsol mikserskich wypuszcza pierwszy w swojej historii interfejs audio domowego użytku, to jest to nie lada okazja na zakosztowanie dźwięku klasy premium bez popadania w trudne do uzasadnienia długi. Standardowo mamy tu dwa wejścia mikrofonowo-liniowe z załączanym trybem Hi-Z (wysokiej impedancji) dla bezpośredniego podłączania instrumentów, a także opcją “4K” modyfikującą charakterystykę brzmieniową w kierunku tej znanej z konsol SSL. Do tego złącza MIDI oraz dwie pary wyjść monitorowych oraz 2 niezależne wyjścia słuchawkowe z osobną regulacją głośności. Dostępna jest też tańsza wersja SSL 2 bez MIDI, z pojedynczym wyjściem monitorowym i słuchawkowym.

Wejścia:

  • 2 x XLR/jack combo z zasilaniem Phantom 48 V (osobnym dla każdego kanału) i trybem “4K”
  • 1 x MIDI In

Wyjścia:

  • 2 x słuchawkowe, jack stereo 6,3 mm
  • 2 x monitorowe L-R, RCA / jack 6,3 mm + RCA
  • 1 x MIDI Out

Połączenie:

  • USB-C

Próbkowanie (max):

  • 192 kHz/24-bit

Zasilanie:

  • USB

Kompatybilność:

  • Windows, MacOS (+ możliwość podłączenia do iPada z odpowiednimi przejściówkami)

Cena: ok. 1200-1240 zł

Więcej szczegółów
Producent: https://www.solidstatelogic.com
Dystrybutor: https://audiotechpro.pl


IK Multimedia iRig PRO Duo I/O

Mimo iż kilka innych interfejsów w naszym zestawieniu może być używana z urządzeniami mobilnymi, model iRig PRO DUO I/O firmy IK Multimedia jest najmniejszym, dosłownie kieszonkowym interfejsem, praktycznie nie ustępującym pod względem funkcjonalności swoim większym kolegom. Dwa wejścia XLR/jack combo firmy Neutrik i preampy mikrofonowe klasy A, wyjście monitorowe i słuchawkowe z osobną regulacją głośności, opcja direct monitor i zasilanie phantom 48 V, a nawet złącza MIDI – do tego aż trzy opcje zasilania: z podłączonego urządzenia mobilnego, zasilacza sieciowego lub dwóch baterii AA. Komu w drogę, temu iRig!

Wejścia:

  • 2 x XLR/jack combo z zasilaniem Phantom 48 V (wspólnym dla obu wejść)
  • 1 x MIDI In

Wyjścia:

  • 1 x słuchawkowe, jack stereo 3,5 mm
  • 1 x monitorowe L-R jack 6,3 mm
  • 1 x MIDI Out

Połączenie:

  • USB 2.0, Lightning, USB OTG

Próbkowanie (max):

  • 48 kHz/24-bit

Zasilanie:

  • USB/Lightning, sieciowe 9V DC, bateryjne (2 x AA)

Kompatybilność:

  • Windows, MacOS, iOS

Cena: ok. 930-970 zł

Więcej szczegółów
Producent: https://www.ikmultimedia.com
Dystrybutor: https://audiostacja.pl


MOTU M2

Interfejsy MOTU od zawsze cieszą się dobrą renomą, ale chyba nigdy wcześniej jakość znana z ich flagowych modeli rackowych nie była dostępna w tak kompaktowym i przystępnym cenowo wydaniu. Był co prawda model MicroBook, ale w M2 mimo wszystko dostajemy trochę więcej, a przy tym nawet trochę taniej… Oprócz dość typowego zestawu 2 wejść XLR/jack combo z osobno załączanym zasilaniem Phantom, mamy tu także wejście i wyjście MIDI, wyjścia monitorowe zdublowane na złączach RCA, a także czytelny ekran z miernikiem poziomu na panelu przednim. Nieco droższa wersja M4 dodaje do tego dwa wejścia liniowe, dwa wyjścia monitorowe.

Wejścia:

  • 2 x XLR/jack combo z zasilaniem Phantom 48 V (osobnym dla każdego kanału)
  • 1 x MIDI In

Wyjścia:

  • 1 x słuchawkowe, jack stereo 6,3 mm
  • 1 x monitorowe L-R, jack 6,3 mm + RCA
  • 1 x MIDI Out

Połączenie:

  • USB-C

Próbkowanie (max):

  • 192 kHz/24-bit

Zasilanie:

  • USB

Kompatybilność:

  • Windows, MacOS, iOS (+ możliwość podłączenia do iPada z odpowiednimi przejściówkami)

Cena: ok. 900 zł

Więcej szczegółów
Producent: https://motu.com
Dystrybutor: https://www.lauda-audio.pl


Steinberg UR22C

Propozycja ta może przemawiać szczególnie do fanów Cubase, ale jest coś, czym ten interfejs potrafi przekonać też pozostałych – jako jedyny w naszym zestawieniu oferuje próbkowanie 192 kHz z 32-bitową rozdzielczością. Ponadto złącza MIDI, a także wbudowany moduł DSP do obsługi efektów monitorowanych w czasie rzeczywistym. Zasilanie phantom załączane jest co prawda wspólnie dla obu kanałów, a instrumentalny tryb Hi-Z dostępny tylko dla kanału 2, więc nasz wybór może być tutaj podyktowany konkretnymi potrzebami – coś za coś. Ciekawe, że zasilanie możemy doprowadzić dwojako: z komputera lub zasilacza sieciowego (np. ładowarki telefonicznej). Niezwykle praktyczne i wszechstronne narzędzie, szczególnie w tej cenie.

Wejścia:

  • 2 x XLR/jack combo z zasilaniem Phantom 48 V (wspólnym dla obu kanałów)
  • 1 x MIDI In

Wyjścia:

  • 1 x słuchawkowe, jack stereo 6,3 mm
  • 1 x monitorowe L-R, jack 6,3 mm
  • 1 x MIDI Out

Połączenie:

  • USB 3.0

Próbkowanie (max):

  • 192 kHz/32-bit

Zasilanie:

  • USB 3.0 (Type C) z komputera / sieciowe Micro USB 5V DC

Kompatybilność:

  • Windows, MacOS, iOS

Cena: ok. 650-700 zł

Więcej szczegółów
Producent: https://new.steinberg.net


Focusrite Scarlett 2i2 (3 gen)

Ta charakterystyczna, czerwona obudowa to znak rozpoznawczy jednej z najchętniej wybieranych serii interfejsów, oferującej wyśmienity stosunek jakości do ceny, wysoką niezawodność i rekordowo niską latencję. Na pokładzie dwa preampy mikrofonowe z załączanym trybem Air emulującym brzmienie słynnych przedwzmacniaczy Focusrite ISA oraz trybem instrumentalnym o wysokim zapasie headroomu, pozwalającym na podłączenie gitar czy basów elektrycznych bez obaw o przypadkowe przesterowanie wejścia. Potrzebujesz więcej wejść i wyjść? Sprawdź też pozostałe modele Scarlett.

Wejścia:

  • 2 x XLR/jack combo z zasilaniem Phantom 48 V (wspólnym dla obu kanałów) i trybem “Air”

Wyjścia:

  • 1 x słuchawkowe, jack stereo 6,3 mm
  • 1 x monitorowe L-R, jack 6,3 mm

Próbkowanie (max):

  • 192 kHz/24-bit

Połączenie:

  • USB-C

Zasilanie:

  • USB

Kompatybilność:

  • Windows, MacOS, iOS (iPad Pro z USB-C)

Cena: ok. 640-690 zł

Więcej szczegółów
Producent: https://focusrite.com
Dystrybutor: https://audiotechpro.pl


Native Instruments Komplete Audio 2 (Mk2)

Kolejna generacja udanego i lubianego interfejsu Native Instruments staje na wysokości dzisiejszych wymagań pod względem jakości przetwarzania dźwięku oraz latencji. Prosto i bez udziwnień: dwa kanały wejściowe mogą przyjąć sygnał mikrofonowy (z zasilaniem Phantom załączanym wspólnie dla obu wejść), liniowy lub instrumentalny, a całość jest bardzo intuicyjna w obsłudze i zapakowana w elegancką, stylową obudowę z wyraźnymi miernikami poziomu wejściowego. Jeśli szukamy czegoś nieskomplikowanego na początek, możemy także rozważyć wersję Komplete Audio 1 z pojedynczym wejściem XLR i jednym jackiem instrumentalnym. Natomiast więcej wejść i wyjść, w tym złącza MIDI oferuje wyższy model Komplete Audio 6.

Wejścia:

  • 2 x XLR/jack combo z zasilaniem Phantom 48 V (wspólnym dla obu kanałów)

Wyjścia:

  • 1 x słuchawkowe, jack stereo 6,3 mm
  • 1 x monitorowe L-R, jack 6,3 mm

Połączenie:

  • USB 2.0

Próbkowanie (max):

  • 192 kHz/24-bit

Zasilanie:

  • USB

Kompatybilność:

  • Windows, MacOS

Cena: ok. 515-530 zł

Więcej szczegółów
Producent: https://www.native-instruments.com
Dystrybutor: https://megamusic.pl


Audient EVO 4

Nowocześnie wyglądający interfejs o niewielkich rozmiarach obudowy, oferujący bardzo dobrą jakość dźwięku, jak przystało na produkt marki Audient. Dwa wejścia mikrofonowo-liniowe, z czego jedno może być zastąpione przez wejście instrumentalne na panelu przednim. Wielofunkcyjne, wciskane pokrętło obsługuje poziomy wejściowe i odsłuchowe. Przydatną funkcją jest tryb automatycznego ustawiania wzmocnienia Smartgain, który pozwala ominąć konieczność ręcznej regulacji poziomu wejściowego i od razu przejść do nagrywania – świetny, gdy chcemy szybko zarejestrować nasze pomysły! Dostępna także wersja EVO 8 z 4 wejściami mikrofonowymi i 2 niezależnymi wyjściami monitorowymi oraz słuchawkowymi.

Wejścia:

  • 2 x XLR/jack combo z zasilaniem Phantom 48 V (osobno dla każdego kanału)
  • 1 x jack instr. (zamiennie dla kanału 1)

Wyjścia:

  • 1 x słuchawkowe, jack stereo 6,3 mm
  • 1 x monitorowe L-R, jack 6,3 mm

Próbkowanie (max):

  • 96 kHz/24-bit

Połączenie:

  • USB-C

Zasilanie:

  • USB

Kompatybilność:

  • Windows, MacOS

Cena: ok. 500-540 zł

Więcej szczegółów
Producent: https://evo.audio
Dystrybutor: http://soundtrade.pl


Audient iD4

Jedna z najlepszych propozycji w najniższym przedziale cenowym. Preamp mikrofonowy klasy A (tej samej konstrukcji co w wyższych modelach serii iD, ASP oraz konsoletach Audient!) oraz wejście gitarowo-liniowe z dyskretnym układem JFET pozwalają na studyjnej klasy nagrania, a konwertery AKM oferują bardzo wysokiej jakości odsłuch monitorowy. Doskonały wybór dla zawodowców pracujących w drodze, a także dla początkujących, którym zależy na jak najlepszym brzmieniu przy minimalnym budżecie. Dostępne także inne modele z serii iD z większą ilością kanałów.

Wejścia:

  • 1 x XLR z zasilaniem Phantom 48 V
  • 1 x jack z układem JFET

Wyjścia:

  • 1 x słuchawkowe, jack stereo 6,3 mm
  • 1 x monitorowe L-R, jack 6,3 mm

Próbkowanie (max):

  • 96 kHz/24-bit

Połączenie:

  • USB 2.0

Zasilanie:

  • USB

Kompatybilność:

  • Windows, MacOS, iOS

Cena: ok. 500-550 zł

Więcej szczegółów
Producent: https://audient.com
Dystrybutor: http://soundtrade.pl


Mackie Onyx Producer 2.2

Z pozoru standardowy zestaw funkcji, czyli dwa wejścia XLR-jack combo z trybem instrumentalnym (Hi-Z) załączanym osobno i zasilaniem Phantom wspólnym dla obu kanałów. Warto jednak zaznaczyć, że preampy Onyx cieszą się bardzo dobrymi notami w segmencie sprzętu budżetowego. Natomiast co znacznie wyróżnia propozycję Mackie spośród konkurencji, to przede wszystkim próbkowanie z częstotliwością 192 kHz, a także złącza MIDI – w tej cenie są to elementy nieczęsto spotykane! Jeśli jednak MIDI i dwa wejścia mikrofonowe nie są nam potrzebne, a chcemy oszczędzić ok. 100zł, możemy sięgnąć po model Onyx Artist 1.2.

Wejścia:

  • 2 x XLR/jack combo z zasilaniem Phantom 48 V (wspólnym dla obu kanałów)
  • 1 x MIDI In

Wyjścia:

  • 1 x słuchawkowe, jack stereo 6,3 mm
  • 1 x monitorowe L-R, jack 6,3 mm
  • 1 x MIDI Out

Połączenie:

  • USB 2.0

Próbkowanie (max):

  • 192 kHz/24-bit

Zasilanie:

  • USB

Kompatybilność:

  • Windows, MacOS

Cena: od ok. 500 zł

Więcej szczegółów
Producent: https://mackie.com
Dystrybutor: https://www.musicinfo.pl