Mel Lambert z recenzją systemu JBL Professional SRX900

165
jbl-srx-900_review

W magazynie Light & Sound International ukazała się recenzja aktywnych zestawów głośnikowych JBL Professional SRX900, przygotowana przez Mela Lamberta. Zapraszamy do zapoznania się z polskojęzyczną wersją tergo testu.

W 2022 roku światło dzienne ujrzała nowa seria aktywnych zestawów głośnikowych JBL Professional SRX900, która spotkała się z dużym zainteresowaniem branży pro audio, a co ważniejsze jest już na wyposażeniu wielu firm nagłośnieniowych w tym oczywiście w Polsce. Z nowego rozwiązania korzystają w Polsce m.in. firmy Horus Technika Estradowa, LATE czy ModusSound. Nasze publikacje i opinie właścicieli wymienionych firm znajdziecie TUTAJ.

Tym razem zapraszamy Was do obszernej recenzji JBL SRX900, którą na j. polski przełożyła firma ESS Audio, dystrybutor marki JBL Professional w Polsce.

Więcej szczegółów:
Producent: http://www.jblpro.com
Dystrybutor: http://www.essaudio.pl


JBL_SRX900_Series

Z perspektywy końcowego użytkownika innowacja produktu często uważana jest zarówno za sztukę, jak i naukę. Dział marketingu zawsze bada nowe możliwości sprzedaży i przekaże działowi rozwoju produktu informacje, aby ten mógł ustalić, czy oferta zastąpi istniejący produkt lub linię produktów, czy stworzy nową przestrzeń w kontinuum produktowym. JBL Professional – Harman, jako członek grupy Samsung, działa na rynku dźwięku wystarczająco długo, aby szybko reagować na potrzeby klientów.

Linia aktywnych głośników punktowych Portable PA (PPA) JBL, skupiona wokół serii IRX100, EON700, PRX900 i SRX800, oferuje mnóstwo rozwiązań, podczas gdy wyższa seria systemów liniowych VRX/VTX jest uważany przez wielu użytkowników za najlepszy w swojej klasie.

Recenzowałem linię systemów liniowych JBL VTX A12 w lipcu 2017 roku w czasopiśmie LSi, podczas gdy opisy nowych obudów VTX V25-ii-CS i subwooferów VTX S28 znalazły się w mojej relacji w czasopiśmie Lighting&Sound America z ich pierwszego użycia podczas gali wręczenia nagród Grammy w 2016 roku w Staples Center w centrum Los Angeles. Aby nie zapominać, oryginalne liniowe systemy VerTec firmy JBL były historycznie liderem branży w zakresie wzmacniania dźwięku w tak dużych, prestiżowych obiektach.

Ponieważ nie każdy może sobie pozwolić na linię VTX, firma JBL postanowiła wprowadzić innowacyjną gamę przystępnych cenowo rozwiązań liniowych. Jej celem było stworzenie systemu, który zamykałby lukę dla klientów, którzy mają doświadczenie w obszarze mniejszych przenośnych systemów PA, ale jednocześnie zapewniał funkcjonalność i możliwości nowoczesnych rozwiązań liniowych. Wprowadzona na rynek jesienią 2022 roku seria SRX900 to “skalowalne i przystępne cenowo” systemy liniowe oraz dedykowane subwoofery skierowane do zastosowań przenośnych i stałych. Linia SRX900 obejmuje kolumny zasilane SRX906LA z dwoma 6,5-calowymi głośnikami oraz SRX910LA z dwoma 10-calowymi głośnikami, a także subwoofery zasilane SRX918S z 18-calowym głośnikiem oraz SRX928S z dwoma 18-calowymi głośnikami.

Mocowane obudowy z laminowanej sklejki i plastikowych kompozytów są optymalizowane pod względem akustyki w celu rozszerzenia basu i zapewniają “czysty, nowoczesny wygląd” dzięki zamkniętym panelom bocznym i zintegrowanym uchwytom. Cztery podwójnie rozszerzające się porty bass reflex, zostały zaprojektowane w taki sposób, aby utrzymywać przepływ powietrza, nawet gdy system pracuje intensywnie, eliminując przy tym hałas z portu.

Dzięki pełnej skalowalności, użytkownicy mogą rozpocząć od niewielkich inwestycji i rozbudowywać systemy w miarę upływu czasu. Modele SRX900 zostały również dostrojone, aby działać bezproblemowo z innymi systemami dźwiękowymi JBL do zastosowań koncertowych. Dostępnych jest kilka form montażowych, począwszy od montażu na statywie, przez montaż na ziemi, po systemy wiszące do 16 kolumn, korzystając z trójpunkowego systemu zawieszenia zaprojektowanego w celu zapewnienia bezpiecznego zawieszenia systemów niezależnie od ich rozmiaru. Kąty nachylenia można ustawić na ziemi, a po podniesieniu systemu kolumny rozszerzają się do wcześniej ustawionych parametrów. Dostępne są także różne akcesoria, takie jak ramy do montażu kolumn, adaptery do montażu na statywie i na sztycy, skrzynie transportowe i osłony przeciwdeszczowe.

JBL_SRX900_akcesoria

Dostępność głośników o średnicy 6,5 cala i 10 cali pozwala użytkownikom wybierać między bardziej kompaktowym pakowaniem systemu lub rozszerzonym zakresem niskich częstotliwości, zachowując przy tym wspólne strojenie i odpowiedź fazową w przypadku łączenia różnych kolumn. Dobrym przykładem jest kolumna SRX906LA, która znalazła swoje zastosowanie na Broadwayu, West End i podobnych, gdzie zawsze brakuje miejsca; dostępne są również akcesoria do nachylenia w dół dla obu modeli, co dodaje elastyczności w zakresie wieszania systemów, często niezbędnej.

OPATENTOWANY PRZEZ JBL SYSTEM RBI (RADIATION BOUNDARY INTEGRATOR)

Podobnie jak wcześniejsze systemy liniowe firmy JBL, aktywne moduły pełno pasmowe z serii SRX900 wykorzystuje opatentowany system RADIATION BOUNDARY INTEGRATOR (RBI), który po raz pierwszy pojawił się w serii VTX. RBI, który zakłada montaż zarówno przetworników o wysokich częstotliwościach, jak i o niskich częstotliwościach na falowodzie, poprawiając kierunkowość poziomą i jednocześnie zmniejszając rozmiar obudowy. Wewnętrzny design falowodu zapewnia również poprawione sumowanie między obudowami w celu utrzymania lepszego pokrycia przestrzeni od przodu do tyłu. Duży falowód ma pomagać w kontroli niskich częstotliwości i zmniejszać niepożądaną emisję energii za zawieszonym liniowym systemem głośnikowym. Wysokotonowy przetwornik firmy JBL Model 2432H-3 posiada magnes neodymowy, membranę tytanową o średnicy 3 cali i otwór o średnicy 1,5 cala. Podobnie jak wiele komponentów firmy JBL, przetworniki niskich częstotliwości w SRX900 wykorzystują przetwornik Differential Drive z podwójną cewką głosową i podwójnym rozstawem, co ma zapewniać lepsze rozpraszanie ciepła, zmniejszenie kompresji mocy i szerszy zakres dynamiczny.

JBL_SRX906

Wbudowane w każdej kolumnie wzmacniacze klasy D są chłodzone pasywnie za pomocą żeber chłodzących i radiatorów; wyeliminowano otwory, które mogłyby umożliwić dostęp wody lub kurzu. Przydatnym elementem jest tryb niskiej mocy, który oszczędza energię, gdy nie ma sygnału audio, co jest istotne w instalacjach stałych, gdy niskie zużycie energii jest kluczowe. Opracowano wspólnie przez JBL i Crown dla ostatnich wzmacniaczy touringowych serii I-Tech HD firmy Crown, zestaw limiterów LevelMax i zaawansowanych algorytmów kontroli wychylenia aby chronić przetworniki przed uszkodzeniami mechanicznymi, jednocześnie zapewniając kontrolę temperatury przetworników i długoterminową ochronę termiczną, co gwarantuje niezawodną pracę w praktycznie każdych warunkach.

KOLUMNY ZASILANE SRX906LA Z DWOMA 6,5″ GŁOŚNIKAMI I SRX910LA Z DWOMA 10″ GŁOŚNIKAMI

JBL-SRX910LA
JBL SRX910LA

Przeznaczony do różnych zastosowań, jak: trasy koncertowe, występy DJ-ów oraz instalacje, wewnętrzne komponenty obu kolumn pełno pasmowych są starannie dobrane. Dla poprawy odprowadzania ciepła, zmniejszenia kompresji mocy i rozszerzenia zakresu dynamicznego, model 2186G (dual Differential Drive) Modułu SRX906LA wyposażony jest w dwa przetworniki niskich częstotliwości z magnesem neodymowym i podwójną cewką, lub model 261G-1 w module SRX910LA. Przejście do wysokotonowego przetwornika Model 2432H-3 z membraną tytanową o średnicy 3 cali zakończoną otworem o średnicy 1,5 cala, z wbudowanym DSP 24/48 sterowanym  przez nowe oprogramowanie. Radiatory ciepła są zintegrowane w ramie każdego przetwornika. Kolumny są, kompaktowe i lekkie, wykonane z materiałów kompozytowych z polipropylenem, posiadają także wmontowane uchwyty do przenoszenia oraz klasyfikację ochrony IP54, w przypadku korzystania z opcjonalnej osłony przeciwdeszczowej. Kolumna SRX910LA posiada dodatkowo ramę z aluminium i wewnętrzne usztywnienia z laminowanej sklejki. Całkowity rezultat ma zapewniać rozszerzony zakres częstotliwości, wysoką moc i niskie zniekształcenia w lekkim systemie, zdolnym do dostarczenia wyraźnych transjentów, rozszerzonego zakresu dynamicznego oraz zwiększonej skuteczności powyżej 10 kHz.

Podane zakresy częstotliwości dla SRX906LA wynoszą 63 Hz-17 kHz (-10dB, array preset) i 70 Hz-15 kHz (-3dB, array preset), natomiast dla SRX910LA wynoszą 53 Hz-19 kHz (-10dB) i 60 Hz-18 kHz (-3dB). Poziome pokrycie dla SRX906LA wynosi 120° nominalnie (500 Hz-16 kHz, -6dB), a pionowe pokrycie zmienia się w zależności od rozmiaru i konfiguracji systemu kolumnowego. SRX910LA ma poziome pokrycie wynoszące 105° nominalnie (400 Hz-16 kHz, -6dB). Maksymalna wartość szczytowa wynosi 134 dB dla SRX906LA i 135 dB dla SRX910LA. Wbudowane wzmacniacze klasy D obu systemów mają moc ciągłą wynoszącą 600W – niskie częstotliwości to 400W, a wysokie częstotliwości to 200W, z mocą szczytową wynoszącą 880W.

Wymiary SRX906LA wynoszą 243mm (wysokość) na 507mm (szerokość) na 420mm (głębokość) przy wadze netto 16,8 kg. Natomiast wymiary SRX910LA to 305mm (wysokość) na 716mm (szerokość) na 519mm (głębokość), a waga wynosi 26,7 kg. Akustycznie transparentna maskownica wykonana z perforowanej stali o grubości 16 cali i pokryta proszkową powłoką w kolorze czarnym.

ZASILANE SUBWOOFERY SRX918S 18” I SRX928S DUAL 18”

JBL-SRX928S
JBL SRX928S

W obudowach SRX918/928S znajduje się jeden lub dwa przetworniki niskich częstotliwości JBL Model 2279-1 o średnicy 18 cali z technologią podwójnej cewki, co według informacji ma zapewniać lepsze rozpraszanie ciepła, zmniejszoną kompresję mocy i szerszy zakres dynamiczny niż tradycyjne konstrukcje z pojedynczą cewką. Mogą być używane zarówno w konfiguracjach o charakterze omni- jak i kardioidalnym.

Oba modele wykorzystują duży port bass-reflex, który ma poprawiać przepływ powietrza i zmniejszać słyszalną turbulencję, nawet przy wysokich poziomach dźwięku. Sterownik 2279-1 jest opisany jako dostarczający liniową odpowiedź basu aż do 35 Hz.
Obudowa głośnika SRX918S posiada zadeklarowany zakres częstotliwości (-10dB) od 35Hz do 90Hz oraz (-3dB) od 45Hz do 80Hz dla podziału 80Hz; maksymalne natężenie dźwięku wynosi 134dB. Głośnik SRX928S oferuje zadeklarowany zakres częstotliwości (-10dB) od 31Hz do 100Hz oraz (-3dB) od 39Hz do 80Hz; maksymalne natężenie dźwięku wynosi 140dB. Użytkownik ma możliwość wyboru podziału na 60Hz lub 80Hz.

Oba subwoofery z serii SRX900 wyposażone są w zintegrowane wzmacniacze klasy D na każdy głośnik o mocy ciągłej 1100W i szczytowej 2500W; chłodzenie konwekcyjne odbywa się za pomocą zewnętrznego aluminiowego rozpraszacza ciepła oraz wewnętrznego wentylatora. Obudowa SRX918S wykonana jest z forniru o grubości 18mm/0.7″, ma wymiary 575mm (wysokość) 684mm (szerokość) na 683mm (głębokość), posiada czarną powłokę DuraFlex oraz dwa wbudowane, schowane uchwyty; waży 44,5kg. Wymiary SRX928S to 565mm (wysokość) na 1,205mm (szerokość) na 681mm (głębokość); waga to 70,3kg.

PRZYSZŁOŚĆ – OCHRONA I ELASTYCZNOŚĆ.

JBL_SRX900_DSP_SoftwareControl

Zdolność przyłączeniowa systemu nie została tutaj pominięta. Kolumny pełnozakresowe oferują wbudowany procesor DSP, który obejmuje 24-pasmowy filtr korekcji parametrycznej, opóźnienie do dwóch sekund, kontrolę wzmocnienia i Array Calibration Filters. Narzędzie oprogramowania Performance firmy JBL ułatwia projektowanie, kontrolę i wdrożenie systemu z urządzeń kompatybilnych z systemami Windows, MacOS i iOS.

Aktualizowane oprogramowanie symulacyjne LAC-3 oparte na systemie Windows obsługuje projektowanie mechaniczne i akustyczną predykcję systemów SRX900, a także wiszących i montowanych na ziemi zestawów subwooferów. Wbudowany kalkulator pokrycia wykorzystywany jest do predykcji subwooferów w celu ustawienia elektronicznego sterowania opóźnieniem (EDS).

Oprogramowanie to również przeprowadza weryfikację bezpieczeństwa mechanicznego sprzętu montażowego, oblicza limity wagowe i co istotne – generuje ostrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa.

Aplikacja towarzysząca Array Link dostępna na urządzenia iOS/Android umożliwia transfer danych dotyczących zawieszenia i mechaniki z oprogramowania LAC-3 dla każdego projektu systemu. Wykorzystuje ona system oparty na kodach QR do przesyłania wszystkich informacji dotyczących zawieszenia z głównego oprogramowania LAC-3 za pośrednictwem smartfona lub tabletu. Aby poprawić łączność między systemami, oprogramowanie Performance serii SRX900 integruje zarówno funkcje konfiguracji, jak i kontroli w jednym programie. Tylny panel z ekranem LCD umożliwia dostęp do wielu funkcji kontroli i DSP na kolumnie, ułatwiając użytkownikom rozwiązywanie problemów z dużymi systemami lub konfigurację małych systemów na ekranie.

Rozszerzone modelowanie akustyczne w oprogramowaniu LAC-3 obejmuje mapowanie SPL, 0dB izobar oraz tryby rozkładu SPL, a także odpowiedź częstotliwościową. Aby dokładnie przewidzieć zależną od pozycji odpowiedź częstotliwościową, wirtualne mikrofony można umieścić w miejscu docelowym, a następnie wyświetlić przewidywaną odpowiedź systemu w tym miejscu. Dodatkowo, wbudowany tryb subwoofera umożliwia modelowanie odpowiedzi zestawu subwooferów i generowanie wartości opóźnienia do elektronicznego sterowania zestawem subwooferów. Weryfikacja mechaniczna podwieszeń jedno- i dwupunktowych obejmuje obliczenia limitów wag w czasie rzeczywistym.

Aby spełnić normy bezpieczeństwa i przepisy regulacyjne, obliczenia obejmują rozmiar, głębokość i wagę zestawu oraz czynniki projektu zestawu.

Seria SRX900 obsługuje również nowy protokół Ethernet HControl firmy Harman, zaprojektowany w celu zapewnienia zwiększonej stabilności, zmniejszenia obciążenia ruchem sieciowym oraz eliminacji konieczności śledzenia skomplikowanych adresów IP. Przydzielając każdemu urządzeniu prosty identyfikator HControl, użytkownik może polegać na protokołach sieci DHCP typu plug-and-play do szybkiego wdrażania dużych systemów SRX900.

Podwójne porty Ethernet umożliwiają zoptymalizowanie okablowania. Jak się dowiedziałem, ponieważ komponenty SRX działają w standardowych protokołach Ethernet, operatorzy mogą korzystać z tańszych, dostępnych na rynku przełączników Ethernet i punktów dostępowych Wi-Fi.

Własne filtrowanie Array Size Compensation (ASC) zostało zaprojektowane w celu korekcji różnych konfiguracji zestawów, natomiast filtr FIR oparty na Throw Distance Compensation (TDC) ma na celu kompensację straty tłumienia powietrza w celu uzyskania bardziej jednolitego rozkładu dźwięku.

Oprócz zdalnej konfiguracji i kontroli za pomocą Ethernet, tylny panel z ekranem LCD na każdej kolumnie umożliwia łatwy dostęp do kluczowych funkcji kontroli na poziomie lokalnym. Funkcje dostępne za pomocą ekranu LCD obejmują tryby pracy kolumny, parametry DSP oraz ustawienia sieciowe. Dioda Locate LED zapewnia identyfikację kierunkową kolumny, podczas gdy diody Signal/Limit/Power LED dostarczają wizualnego informowania o kluczowych parametrach kolumny.

ASC umożliwia modyfikację ogólnej charakterystyki tonalnej linii głośników pełnozakresowych z poziomu wyświetlacza LCD na panelu tylnym lub za pomocą oprogramowania wykorzystującego dedykowany filtr. Filtr ASC współpracuje z presetami zestawu w celu redukcji energii wywołanej efektami sprzężenia zestawów w zakresie średnich i niskich częstotliwości i może być używany do zbliżenia wyników do docelowej odpowiedzi tonalnej. Aby zoptymalizować każdy element zestawu pod kątem efektów absorpcji powietrza, filtr TDC umożliwia dostosowanie fazowe, korekcję i wzrost na poziomie każdej kolumny; zazwyczaj kolumny dostarczające dźwięk na duże odległości od publiczności wymagają wzmocnienia w zakresie wysokich częstotliwości, podczas gdy te znajdujące się bliżej potrzebują cięć w zakresie wysokich częstotliwości.

Aby w pełni docenić możliwości tych nowych produktów pełnozakresowych i subwooferów w rzeczywistym środowisku, JBL zorganizował trzy zestawy konfiguracji w Harman Experience Center w Northridge, na północ od Los Angeles.

Zestaw 1 składał się z sześciu górnych kolumn SRX906LA z dwoma przetwornikami o średnicy 6,5 cala zawieszonymi nad jednym subwooferem SRX928S z dwoma przetwornikami o średnicy 18 cali zamocowanym na podłodze, natomiast Zestaw 2 składał się z sześciu górnych kolumn SRX910LA z dwoma przetwornikami o średnicy 10 cali oraz dwóch subwooferów SRX928S z dwoma przetwornikami o średnicy 18 cali zamocowanych na podłodze. Zestaw 3 składał się z trzech kolumn 910LA ułożonych na tych samych subwooferach 928S co Zestaw 2, ale w konfiguracji groundstack. Podczas odsłuchu różnorodnych ścieżek dźwiękowych, w tym wokalu żeńskiego, solówek gitarowych, jazzu i muzyki elektronicznej (EDM), miałem okazję porównać ogólny zakres dźwięku i jakość dźwięku. Odsłuchiwałem zestawów z odległości od 25 do 60 stóp i stwierdziłem, że Zestaw 1 brzmiał praktycznie identycznie jak Zestaw 2 podczas odtwarzania większości rodzajów muzyki, z wyjątkiem zdolności zestawu 2 do reprodukcji ultra-niskich częstotliwości, co szczególnie zauważalne było podczas odtwarzania utworów elektronicznej muzyki tanecznej. Jednak ogólny charakter dźwięku i wierność były praktycznie niezmienione podczas przemieszczania się z lewej na prawą stronę. Przy zbliżeniu do zestawów wystąpiły pewne nieuchronne zmiany tonalne, gdy górne kolumny pełnozakresowe zaczęły dominować, ale były one dalekie od nieprzyjemnych. W przestrzeni do odsłuchu JBL Professional, ogólnie rzecz biorąc, bardziej podobał mi się dynamizm i klarowność Zestawu 1, jednak chciałbym usłyszeć Zestaw 2 w większej przestrzeni, gdzie zasięg i “wielkość” tej kombinacji mogłyby być bardziej docenione. Zestaw 3 mierzony był jako dźwiękowo równoważny Zestawowi 2 i miał na celu zaprezentowanie innej możliwości układu sceny. Podczas odtwarzania utworu Jennifer Warnes, “The Hunter”, moc i klarowność jej wokalu brzmiały tak samo jak odtwarzane z Zestawu 2, podobnie jak kilka utworów muzyki elektronicznej z dominującym niskim zakresem.

Ogólne i przejrzyste brzmienie obu głównych zestawów było szczególnie przekonujące; zauważyłem jednak, że kilka ścieżek kobiecego wokalu było dość przytłaczających, prawdopodobnie dlatego, że zostały bardzo blisko zarejestrowane podczas sesji nagraniowych – to przecież były wydania na CD – i z dużą kompresją dźwięku. Cieszyłem się jednak z szybkości i artykulacji głośników średnio tonowych oraz braku niepokojących anomalii harmonicznych. Ogólnie rzecz biorąc, występ wszystkich trzech zestawów był doskonały – dokładnie to, czego końcowi użytkownicy oczekują od systemów kolumn projektowanych przez JBL. Czasami nawet zapominałem, że kolumny SRX900 są oferowane jako budżetowe systemy, umieszczone w spektrum marketingowym poniżej systemów VRX i VTX. Planuję wrócić na dłuższe sesje słuchania, taki był mój poziom zainteresowania klarownością, zasięgiem i artykulacją nowych ofert. W zasadzie JBL uważa, że tworząc kompozytowy system z tworzywa sztucznego, łatwy do rozbudowy, spowoduje, że rynek będzie rósł, dzięki klientom, którzy wcześniej nie mogli brać pod uwagę takich komponentów, zarówno z powodu kosztów, jak i złożoności. SRX900 ma wypełnić odczuwaną lukę w ofercie firmy: profesjonalne komponenty linii źródła dźwięku na poziomie wejściowym, które są skalowalne i elastyczne. JBL uważa, że obsługuje duży, istniejący rynek, doskonałym przykładem jest amerykański rynek wynajmu, gdzie ich klienci obsługują targi stanowe, małe i średnie wydarzenia itp.

Już na pierwszy rzut oka potencjalny klient lub klient wypożyczalni widzi, że nowa seria liniowa została zaprojektowana, aby zarówno brzmieć czysto, jak i być funkcjonalną; aby pasować praktycznie wszędzie, ale jednocześnie zapewnić solidny, profesjonalny wygląd. Obudowy pełnozakresowe posiadają kratki z sześciokątnymi perforacjami, które wyglądają bardzo podobnie do tych na VTX, ale z jednym logiem zamiast logotypów po obu stronach, aby ułatwić rozróżnienie produktu. Ogólnie rzecz biorąc, SRX900 to system ultra czyste brzmienie, ultra prosta obsługa z zintegrowanymi uchwytami ułatwiającymi użytkowanie.

jbl-srx-900-series

PODSUMOWANIE

Podsumowując, kolumny aktywne SRX906LA z dwoma przetwornikami o średnicy 6,5 cala i SRX910LA z dwoma przetwornikami o średnicy 10 cali, wraz z subwooferami SRX918S 18″ i SRX928S z dwoma przetwornikami o średnicy 18 cali, są przeznaczone, aby kontynuować dziedzictwo JBL w dziedzinie innowacyjnych systemów, które oferują dobrze zdefiniowane, skalowalne korzyści w porównaniu z wcześniejszymi rozwiązaniami, wykorzystując rozwinięte badania w dziedzinie nauk elektronicznych i materiałów. Są to lekkie, ale wytrzymałe obudowy z wzmocnionego sklejki i kompozytów plastikowych, które zostały zoptymalizowane akustycznie i zapewniają nowoczesny wygląd z zamkniętymi panelami bocznymi i wbudowanymi uchwytami. Pełny zestaw konfigurowalnych narzędzi DSP i oprogramowania do projektowania/zarządzania umożliwia użytkownikom kontrolę z komputera lub urządzenia mobilnego, ułatwiając projektowanie, wdrażanie i kontrolowanie. Architektura obudowy SRX900 została starannie zaprojektowana z myślą o łatwym przenoszeniu, szybkim montażu, minimalnym zajmowaniu przestrzeni i uproszczonym transporcie. W związku z tym stanowią one znakomite dodatki do ekosystemu JBL, które mogą rosnąć wraz z potrzebami klientów.

– Mel Lambert, Light & Sound International